247

Maqolada Oliy taʼlim muassasalari talabalari orasida mutolaa madaniyatini shakllantirishdagi mavjud muammolar tahlil qilingan. OTMdagi axborot-resurs markazlarining talabalarga xizma ko‘rsatishidagi va mutolaa madaniyatining ayrim muammolari atiroflicha oʻrganilib, ularning yechimlariga oid taklif va tavsiyalar bildirilgan. OTMda talabalarning faqat kutubxon talaba sifatida emas, balkim kitob mutolaachisi va ilmiy-tadqiqotchi etib tarbiyalash ishlarini amalga oshirish samaradorligini yanada takomillashtirish zarurligi taʼkidlangan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana16-01-2023
  • O'qishlar soni0
  • Nashr sanasi15-12-2022
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar38-42
Ўзбек

Maqolada Oliy taʼlim muassasalari talabalari orasida mutolaa madaniyatini shakllantirishdagi mavjud muammolar tahlil qilingan. OTMdagi axborot-resurs markazlarining talabalarga xizma ko‘rsatishidagi va mutolaa madaniyatining ayrim muammolari atiroflicha oʻrganilib, ularning yechimlariga oid taklif va tavsiyalar bildirilgan. OTMda talabalarning faqat kutubxon talaba sifatida emas, balkim kitob mutolaachisi va ilmiy-tadqiqotchi etib tarbiyalash ishlarini amalga oshirish samaradorligini yanada takomillashtirish zarurligi taʼkidlangan.

Русский

В статье проанализированы существующие проблемы формирования культуры чтения у студентов высших учебных заведений. Детально изучены некоторые проблемы обслуживания студентов информационно-ресурсными центрами вуза и культуры чтения, даны предложения и рекомендации по их решению. Подчеркивается необходимость дальнейшего совершенствования эффективности осуществления в вузе воспитательной работы студентов не только как библиотечных студентов, но и как читателей и исследователей.

English

The article analyzes the current problems in the formation of a reading culture among students of higher educational institutions. Some of the problems of the information and resource centers of the higher education institutions in reading culture were studied in detail and suggestions and recommendations on their solutions were given.
It is emphasized that it is necessary to further improve the effectiveness of students’ educational work not only as a library student, but also as a book reader and researcher.

Havola nomi
1 1. Eshmurodov A. Oliy taʼlim muassasalarida axborot-resurs markazlari faoliyati toʻgʻri yoʻlga qoʻyilganmi? //jur. Oʻzbekistonda oliy taʼlim №2. Toshkent.: Sano-standart. 2022. 99-b. (Eshmurodov A. Is the activity of information resource centers in higher education institutions properly established? //jur. Higher education in Uzbekistan №2. Tashkent: Sano-standard. 2022. p. 99).
2 2. Zaripov B. Taʼlim sifatiga hamma birdek maʼsul. //jur. Oʻzbekistonda oliy taʼlim №2. Toshkent.: Sano-standart. 2022 102 b. (Zaripov B. Everyone is equally responsible for the quality of education. //jur. Higher education in Uzbekistan №2. Tashkent.: Sano-standard. 2022 102 p).
3 3. Umarov A. Mutolaa madaniyati: shaxs, jamiyat, taraqqiyot. – Toshkent.: Fan. 2004. 190 b. (Umarov A. Reading culture: individual, society, development. Tashkent: Science. 2004. 190 p.)
4 4. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi. 2021-yil 24-yanvar. – T.: Tasvir, 2020. – 17 b. (Address of the President of the Republic of Uzbekistan Shavkat Mirziyoyev to the Oliy Majlis. January 24, 2021. Tashkent: Tasvir, 2020. 17 p.)
5 5. Yangi Oʻzbekiston demokratik oʻzgarishlar, keng imkoniyatlar va amaliy ishlar mamlakatiga aylanmoqda. – T.: Oʻqituvchi, 2021. 52-b. ( New Uzbekistan is becoming a country of democratic changes, broad opportunities and practical work. Tashkent: Teacher, 2021. p. 52.)
6 6. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi. 2021-yil 24-yanvar. Toshkent: Tasvir nashriyot uyi, 2020. – 9-b. (Address of the President of the Republic of Uzbekistan Shavkat Mirziyoyev to the Oliy Majlis. January 24, 2021. Tashkent: Tasvir, 2020. 17 p.)
7 7. Yoqubov Sh. Tizim taraqqiyotini tadqiqotlar taʼminlaydi. //jur. Oʻzbekistonda oliy taʼlim №2. Toshkent: Sano- standart. 2022. (Yakubov Sh. System development is supported by research. //jur. Higher education in Uzbekistan №2. Tashkent: Sano-standard. 2022).
8 8. Matmurodova M. Kitob va mutolaa madaniyati: Metodik – bibliogr. -Toshkent.: Alisher Navoiy nomidagi Oʻzbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti, 2010. 50 b. (Matmurodova M. Book and reading culture: Methodological - bibliogr. Tashkent: Publishing house of the National Library of Uzbekistan named after Alisher Navoi, 2010. 50 p.)
9 9. O‘she yerda. (There.)
10 10. Yuldashev I., Nosirov Oʻ. Kutubxona – axborot xizmati: nazariyasi va amaliyoti. Toshkent:. Fan va taʼlim. 2021. 396 b. (Yuldashev I., Nosirov U. Library - information service: theory and practice. Tashkent:. Science and education. 2021. 396 p.)
11 11. Abdulazizov A. Mutolaa madaniyatini shakllantirishning sotsiologik tahlili. Toshkent 2016. Navroʻz. 173 b. (Abdulazizov A. Sociological analysis of formation of reading culture. Tashkent 2016. Nowruz. 173
Kutilmoqda