Ushbu maqoladao‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda badiiy adabiyotning ahamiyati yoritiladi, samarali metodlar, rivojlantiruvchi texnologiyalar asoslanadi, vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda mustaqil ta’limni tashkil etish metodikasi takomillashtiriladi, amaliy –metodik tavsiyalar ishlab chiqiladi, o‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalanganlik darajasini baholovchi mezonlar asoslanadi, o‘quvchi yoshlar tafakkurida o‘zlikni anglash, tarixiy xotiraga sadoqat tuyg‘usini shakllantirish, milliy qadriyatlarimizni asrab-avaylash, millatimizga xos bo‘lgan iymon-e’tiqod, insof- diyonat, halollik, mehr-oqibat sharmu-hayo kabi fazilatlarni yanada yuksaltirishga muhabbat tuyg‘usi rivojlantirishga erishish imkoniyatlari aniqlanadi, o‘quvchilarning pedagogik-psixologik xususiyatlari, ularda muayyan idealni tanlashga bo‘lgan ehtiyojning kuchayishni anglatadi, o‘quvchilar qalbida vatanparvarlik ruhini qaror topishida, badiiy qahramonlar kabi fazilat sohibi bo‘lganlarning hayotiy ideal sifatida tanlanishiga erishiladi. Badiiy obrazlar o‘quvchilarda badiiy-estetik ehtiyojlarning shakllanishiga, badiiy-estetik did va badiiy qobiliyatlarning rivojlanishiga xizmat qilinadi.
Ushbu maqoladao‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda badiiy adabiyotning ahamiyati yoritiladi, samarali metodlar, rivojlantiruvchi texnologiyalar asoslanadi, vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda mustaqil ta’limni tashkil etish metodikasi takomillashtiriladi, amaliy –metodik tavsiyalar ishlab chiqiladi, o‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalanganlik darajasini baholovchi mezonlar asoslanadi, o‘quvchi yoshlar tafakkurida o‘zlikni anglash, tarixiy xotiraga sadoqat tuyg‘usini shakllantirish, milliy qadriyatlarimizni asrab-avaylash, millatimizga xos bo‘lgan iymon-e’tiqod, insof- diyonat, halollik, mehr-oqibat sharmu-hayo kabi fazilatlarni yanada yuksaltirishga muhabbat tuyg‘usi rivojlantirishga erishish imkoniyatlari aniqlanadi, o‘quvchilarning pedagogik-psixologik xususiyatlari, ularda muayyan idealni tanlashga bo‘lgan ehtiyojning kuchayishni anglatadi, o‘quvchilar qalbida vatanparvarlik ruhini qaror topishida, badiiy qahramonlar kabi fazilat sohibi bo‘lganlarning hayotiy ideal sifatida tanlanishiga erishiladi. Badiiy obrazlar o‘quvchilarda badiiy-estetik ehtiyojlarning shakllanishiga, badiiy-estetik did va badiiy qobiliyatlarning rivojlanishiga xizmat qilinadi.
В данной статье освещается значение художественной литературы в воспитании учащихся в духе патриотизма, обосновываются эффективные методы, развивающие технологии, совершенствуется методика организации самостоятельного обучения в воспитании в духе патриотизма, разрабатываются практически-методические рекомендации, основаны критерии оценки уровня воспитанности учащихся в духе патриотизма, В мышлении студенческой молодежи раскрываются возможности достижения самосознания, формирования чувства верности исторической памяти, сохранения наших национальных ценностей, развития чувства любви к развитию качеств, характерных для нашей нации, такие как вера, честность, доброта, стыд и скромность. Педагогико-психологические особенности учащихся заключаются в том, что в них возрастает потребность в выборе определенного идеала, в сердца учащихся вселяется дух патриотизма, осуществляется выбор в качестве жизненного идеала обладающих достоинствами, например, художественных героев. Художественные образы служат формированию художественно-эстетических потребностей учащихся, развитию художественно-эстетического вкуса и художественных способностей.
This article highlights the importance of fiction in educating students in the spirit of patriotism, substantiates effective methods that develop technologies, improves the methodology for organizing independent learning in patriotic education, develops practical methodological recommendations, bases criteria for assessing the level of upbringing of students in the spirit of patriotism. In thinking of student youth, the possibilities of achieving self-awareness, forming a sense of loyalty to historical memory, preserving our national values, developing a sense of love for the development of qualities characteristic of our nation are revealed, such as faith, honesty, kindness, shame and modesty. The pedagogical and psychological characteristics of students are that they increase the need to choose a certain ideal, the spirit of patriotism is instilled in the hearts of students, the choice is made as a life ideal of those with virtues, for example, artistic heroes. Artistic images serve the formation of the artistic and aesthetic needs of students, the development of artistic and aesthetic taste and artistic abilities.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Dilrabo X.S. | 1 | Tashkent State Pedagogical University named after Nizami |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Mirziyoyev Sh.M. Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. T.,O‘zbekiston:NMIU, 2016 y. |
2 | 2. I.A.Karimov “Vatan sajdagoh kabi muqaddasdir”. T.: O‘zbekiston 1996 y. |
3 | 3. J. Rahimov O‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda tarixiy o‘lkashunoslik manbalaridan foydalanishning pedagogik asoslari. 13.00.01. ped. fan. olish. yoz. diss.T.: 1996 y. |
4 | 4. SH. Otajonova. Oilada o‘spirin-yoshlarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda milliy qadriyatlardan foydalnishning pedagogik asoslari. 13.00.01. Ped.fan. olish. uchun. yoz. diss.T.: 2001 y. |
5 | 5. A. M. Uzoqov «Talabalarda vatanparvarlik darajasi ko‘rsatkichlarini pedagogik tahlil qilish va baholash», 13.00.01–ped. fan. olish. uchun. yoz. diss T.: 2020 y. |
6 | 6. X. Xudoyqulov. Inson uchun vatan yagonadir “Harbiy faoliyatda psixologik va sotsiologik xizmatning tutgan o‘rni hamda roli” mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari to‘plami. Chirchiq oliy tank qo‘mondonlik- muhandislik bilim yurti 2020 y. |