Ushbu maqolada nogironligi bo‘lgan shaxslarning huquq va manfaatlarini himoya qilish katta va ko‘pgina omillarga bog‘liq masala ekanligi yoritilgan. Shu bois, jamiyatning bir bo‘lagi bo‘lgan maxsus yordamga muhtoj bolalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash, ularga ta’lim berish, ularning sog‘lom bolalar qatoridan o‘rin olib o‘z qobiliyati, imkoniyatlarini ko‘rsata olishi inklyuziv ta’lim orqali ochib berilgan. O‘zbekiston Respublikasida inklyuziv ta’limni rivojlantirishi, alohida ta’lim ehtiyoji bo‘lgan bolalarga ta’lim va tarbiya berish tizimini takomillashtirish maqsadida normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. O‘zbekiston Respublikasida alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning ta’lim olishini ta’minlash normativ- huquqiy hujjatlar asosida tahlil qilingan.
Ushbu maqolada nogironligi bo‘lgan shaxslarning huquq va manfaatlarini himoya qilish katta va ko‘pgina omillarga bog‘liq masala ekanligi yoritilgan. Shu bois, jamiyatning bir bo‘lagi bo‘lgan maxsus yordamga muhtoj bolalarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash, ularga ta’lim berish, ularning sog‘lom bolalar qatoridan o‘rin olib o‘z qobiliyati, imkoniyatlarini ko‘rsata olishi inklyuziv ta’lim orqali ochib berilgan. O‘zbekiston Respublikasida inklyuziv ta’limni rivojlantirishi, alohida ta’lim ehtiyoji bo‘lgan bolalarga ta’lim va tarbiya berish tizimini takomillashtirish maqsadida normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. O‘zbekiston Respublikasida alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarning ta’lim olishini ta’minlash normativ- huquqiy hujjatlar asosida tahlil qilingan.
В данной статье рассматривается вопрос защиты прав и интересов лиц с инвалидностью, который является большим и многофакторным вопросом. Поэтому социальная поддержка и воспитание детей с особыми потребностями, являющихся частью общества, их способность проявить свои способности и возможности, заняв место среди здоровых детей, является инклюзивным подходом, раскрываемым через лим. В Республике Узбекистан приняты нормативно-правовые документы в целях развития инклюзивного образования и совершенствования системы обучения и воспитания детей с особыми образовательными потребностями. Обеспечение обучения детей с особыми образовательными потребностями в Республике Узбекистан проанализировано на основе нормативно-правовых документов.
This article covers the issue of protecting the rights and interests of persons with disabilities, which is a large and multifactorial issue. Therefore, social support and education of children with special needs, who are a part of society, and their ability to show their abilities and capabilities by taking a place among healthy children, is an inclusive approach.
In the Republic of Uzbekistan, normative legal documents were adopted in order to develop inclusive education and improve the system of education and upbringing of children with special educational needs. Ensuring the education of children with special educational needs in the Republic of Uzbekistan was analyzed on the basis of normative and legal documents.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Zarifa M.. | 1 | International Islamic Academy of Uzbekistan |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Prezident Shavkat Mirziyoyevning BMT Inson huquqlari bo‘yicha Kengashining 46-sessiyasidagi nutqi, 22 Fevral 2021. |
2 | 2. Dakar Framework for Action: Education for All. Paris, UNESCO, 2000 (http://unesdoc. unesco.org/images/0012/001211/121147E.pdf, accessed 5 May 2010). |
3 | 3. Universal Declaration of Human Rights. New York, United Nations, 1948 (www.un.org/en/documents/udhr/ accessed 5 May 2010). |
4 | 4. Табольская О.А., Яковлева И.В. Тюторство в условиях развития инклюзивного образования. – Москва– Берлин, 2019. |
5 | 5. O‘zbekiston Respublikasining “Nogironligi bo‘lgan shaxslarning huquqlari to‘g‘risida”gi qonun. 2020 yil 15 oktyab. |
6 | 6. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish Kontseptsiyasi. |