145

Диалог нутқий мудоқот, нутқий фаолият жараёнидаги ҳамкордикка сингади, монолог эса диалогда мавжуд бўлган нутқ шакли сифатидаги махсус изоҳдарни талаб қилади. Диадогнинг табиати унинг мураккаблигини намоён қилади. Назарий жиҳатдан диалогнинг ўлчамдари чегараланмаган бўлсада аслида ҳар бир диалог ўзининг бошланиши ва якунига эга. Диадогнинг яхлитлиги унинг маъноси ва мазмунининг уйғундигидадир. Диалогнинг мураккаб бирлик сифатидаги ўзига хос хусусияти унинг мавзусидаги бирдик, мазмуннинг ривожданиш характери, фикрдар ҳаракати билан зич боғдиқдир. Диалогни бир қатор нутқдан ташқари холатлар, фикрдар максади, сўзловчидарнинг тайёргарлик даражаси, удар ўртасидаги муносабат ва айтилган фикрга уларнинг муносабатдари, аниқ мудоқот муҳити ва бошқаларсиз тадқиқ кидиш мумкин эмас. Диадог нутқининг табиати ушбу омилларнинг мажмуасида аниқланади ва хар бирининг яққол намоён бўлиши натижасида муайян маънодаги мудоқот хосил бўлади.

  • Internet havola
  • DOI10.26739/2181-9505-2019-1-10
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 14-11-2019
  • O'qishlar soni 135
  • Nashr sanasi 13-11-2019
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar103-109
Русский

Диалог - это коммуникативный диалог, совместное усилие, и монолог требует специальных комментариев как формы беседы, достутой в диалоге. Характер диалога показывает его сложность. Хотя размеры теоретического диалога не огpаничены, фактически каждый диалог имеет свое начало и конец. Целостность диалога гармонирует с его смыслом и содержанием. Особенность диалога как сложного звена неpазpывно связана с природой единства, содержанием содержания, настpоением мышления. Диалог не может быть исследован за исключением нескольких выступлений, цели мыслей, уpовня готовности говорящего, отношения между ними, их отно0ения к мысли, ясной среды общения и других. Характер диалога определяется сложностью этих факторов, и в результате ясности каждого из них они общаются в определенном контексте.

Ўзбек

Диалог нутқий мудоқот, нутқий фаолият жараёнидаги ҳамкордикка сингади, монолог эса диалогда мавжуд бўлган нутқ шакли сифатидаги махсус изоҳдарни талаб қилади. Диадогнинг табиати унинг мураккаблигини намоён қилади. Назарий жиҳатдан диалогнинг ўлчамдари чегараланмаган бўлсада аслида ҳар бир диалог ўзининг бошланиши ва якунига эга. Диадогнинг яхлитлиги унинг маъноси ва мазмунининг уйғундигидадир. Диалогнинг мураккаб бирлик сифатидаги ўзига хос хусусияти унинг мавзусидаги бирдик, мазмуннинг ривожданиш характери, фикрдар ҳаракати билан зич боғдиқдир. Диалогни бир қатор нутқдан ташқари холатлар, фикрдар максади, сўзловчидарнинг тайёргарлик даражаси, удар ўртасидаги муносабат ва айтилган фикрга уларнинг муносабатдари, аниқ мудоқот муҳити ва бошқаларсиз тадқиқ кидиш мумкин эмас. Диадог нутқининг табиати ушбу омилларнинг мажмуасида аниқланади ва хар бирининг яққол намоён бўлиши натижасида муайян маънодаги мудоқот хосил бўлади.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Maxkamov U.b.
Havola nomi
1 1. Plato (2007). 'Collected Works in Four Volumes.' - St. Petersburg: St. Petersburg State University Publishing House, Oleg Abyshko Publishing House, - 860 p.
2 2. Plato (1993). 'Coll. cit. in 4 volumes. Volume '2. Translation A.N. Egunova. - Moscow: Thought, -528 p.
3 3. Yoos, G.E, (1988). 'Rhetoric and Doing Philosophy' // - London: Argumentation, -Vol.2 .- 191-207 p.
4 4. Dammit, M. (1978). 'Truth and Other Enigmas .'- London: Duckworth, - 528 p.
5 5. Yoos, G.E (1988). 'Rhetoric and" Doing Philosophy "' //-London: Argumentation, -Vol.2. - 191-207 p.
6 6. Ortega and Gasset X., (1991). 'What is Philosophy?' - Moscow: Science, - 411 p.
7 7. Ortega and Gasset X. (1991). 'What is Philosophy?' - Moscow: Science, - 411 p.
8 8. Leibniz, G.V., (1989). 'New experiments on the human understanding of the author of the system of pre-established harmony' // G. Leibniz. Coll. in 4 t. - T.2. - Moscow: Thought, -47 p.
Kutilmoqda