Юқори иқтисодий ўсишга эришишда мамлакат аҳолисининг саводхонлик даражаси асосий омиллардан бири ҳисобланади. Бу эса, ўз навбатида, мамлакатда таълим тизими учун замонавий инфратузилманинг мавжуд бўлиши, шу билан бир қаторда, мавжуд инфратузилма объектларида самарадорликни таъминлаш ва бошқарувнинг янги, инновацион усулларини қўллаш заруриятини келтириб чиқаради. Мақолада таълим тизимининг мамлакат ижтимоий-иқтисодий ҳаётидаги ўрни ва уни самарали ташкил қилишда давлат-хусусий шерикчилик муносабатларининг аҳамияти кўрсатиб берилган. Шунингдек, давлат-хусусий шерикчилик муносабатларининг дунёнинг кўплаб мамлакатлари таълим тизимида ташкил этилиши ва ушбу муносабатларнинг таълим тизимида амал қилиш йўналишлари баён этилади. Қайд этилган йўналишларда шерикчилик муносабатларини амалга оширишнинг устувор жиҳатлари ва унга эришишда ҳукумат аниқлик киритиши лозим бўлган масалаларга тўхталиб ўтилади.
Юқори иқтисодий ўсишга эришишда мамлакат аҳолисининг саводхонлик даражаси асосий омиллардан бири ҳисобланади. Бу эса, ўз навбатида, мамлакатда таълим тизими учун замонавий инфратузилманинг мавжуд бўлиши, шу билан бир қаторда, мавжуд инфратузилма объектларида самарадорликни таъминлаш ва бошқарувнинг янги, инновацион усулларини қўллаш заруриятини келтириб чиқаради. Мақолада таълим тизимининг мамлакат ижтимоий-иқтисодий ҳаётидаги ўрни ва уни самарали ташкил қилишда давлат-хусусий шерикчилик муносабатларининг аҳамияти кўрсатиб берилган. Шунингдек, давлат-хусусий шерикчилик муносабатларининг дунёнинг кўплаб мамлакатлари таълим тизимида ташкил этилиши ва ушбу муносабатларнинг таълим тизимида амал қилиш йўналишлари баён этилади. Қайд этилган йўналишларда шерикчилик муносабатларини амалга оширишнинг устувор жиҳатлари ва унга эришишда ҳукумат аниқлик киритиши лозим бўлган масалаларга тўхталиб ўтилади.
Уровень грамотности населения страны является одним из ключевых факторов достижения высоких показателей экономического роста и построения сильной экономики. Это, в свою очередь, обуславливает необходимость наличия современной инфраструктуры системы образования в стране, а также необходимость обеспечения эффективности функционирования существующих инфраструктурных объектов и использования новых, инновационных методов управления. В статье освещается роль системы образования в социально-экономической жизни страны и значение государственно-частного партнерства в ее эффективной организации. Также проанализированы организация государственно-частного партнерства в системе образования большинства стран и направления их развития в системе образования. Указанные направления основаны на преимуществах партнерства и аспектах, которые необходимо прояснить правительству для их реализации.
The level of literacy of the population of the republic is one of the key factors for achieving high rates of economic growth and building a strong economy. This, in turn, necessitates the availability of modern infrastructure for the education system in the country, as well as the need to ensure the effectiveness of the existing infrastructure and the use of new, innovative management methods. The article highlights the role of the education system in the socio-economic life of the republic and the importance of public-private partnership in its effective organization. It also describes the organization of Public-Private partnerships in the education system of most countries and the direction of these relations in the education system. The mentioned areas will focus on the benefits of partnership and the issues that the government needs to clarify in order to achieve it.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Abdikarimova Z.B. | tayanch doktorant | Urganch davlat universiteti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi [Address of the President of the Republic of Uzbekistan Shavkat Mirziyoyev to the Oliy Majlis]. 2018, December 28. |
2 | What Matters Most for Engaging the Private Sector in Education: A Framework Paper Systems approach for better education results. Working Paper Series. 2014, July, no. 8, p. 6. |
3 | Tomashevski K. Human rights obligations: making education available, accessible, acceptable and adaptable. Gothenburg. Right to education primers, 2001, no. 3. |
4 | LaRocque N. Public-private partnerships in basic education. International Review. Available at: https://olcstage.worldbank.org/sites/default/files/CfBT_LaRocque_PPPs%20in%20Basic%20 Education%20An%20International%20Review_0.pdf/. |
5 | A guidebook on public-private partnership in infrastructure. Economic and social Comission for Asia and Pacific. Bangkok, UNESCAP, 2011, p. 76. Available at: www.unescap.org/. |
6 | Robertson S.L., Verger A. Public private partnerships in education: New actors and modes of governance in a globalizing world. Available at: https://www.researchgate.net/publication /292583612/. |
7 | LaRocque N., Lee S. Non-state providers and public-private partnerships in education for the poor. UNICEF East Asia and Pacific Regional Office and Asian Development Bank, 2011. |
8 | Mitra R. COVID-19 is killing education budgets: are educational public-private partnerships an answer? Journal of Professional Capital and Community. ISSN: 2056-9548. |
9 | Patrinos H.A., Barrera-Osorio F., Guaqueta J. The role and impact of public-private partnerships in education. The International Bank for Reconstruction and Development. The World Bank, 2009. |
10 | Public-Private partnership in education. A report by Educational International, 2009. |
11 | Ansary M.Sh., Behera S.K. The role of Public-private partnership in education sector in India. International journal of research in humanities, аrts and literature, 2018, iss. 8. |
12 | Varkulevich T.V., Pashuk N.R. Public-private partnership in education: features and prospects. Revista san gregorio, 2019, August, special iss. ISSN: 1390-7247. |
13 | German PPP Schools Study. The Global Infrastructure Hub (GI Hub). Available at: https://www. gihub.org/quality-infrastructure-database/case-studies/german-ppp-schools-study-2019/. |
14 | PPP Schools Frankfurt. Case study. German Federal Ministry of Finance. Available at: https:// unece.org/fileadmin/DAM/ceci/ppt_presentations/2011/TOS_PPP3/German_PPP_case_study.pdf/. |