21

Мамлакатимизда  таълим  соҳасида  амалга  оширилаётган ислоҳатлар  замирида  олий  таълим  муассасаларида  сифатли  таълимни таъминлаш,  бўлажак педагог  кадрларнинг касбий  маҳоратини  жаҳон андозалари  даражасига  тенглаштириш,  уларда  касбий  компетентликни шакллантириш  ва  такомилаштириш,  хусусан  талаба-ёшларда  хавфсизлик компетентини  ривожлантириш  каби  мақсадлар  мужассамлашган.  Мақолада олий  таълим  муассасаларида  бўлажак  педагог  кадрларининг  касбий компетентлиги,  ахборот  хавфсизлиги  компетентилигини  замон  талабларига жавоб  бера  оладиган  даражада  бўлиши  ва  мазкур  тизимни  янги  сифат босқичига кўтаришнинг муҳим шартлари ва баъзи омиллари ёритилган. 

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 20-03-2024
  • O'qishlar soni 21
  • Nashr sanasi 30-12-2022
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar87-96
Ўзбек

Мамлакатимизда  таълим  соҳасида  амалга  оширилаётган ислоҳатлар  замирида  олий  таълим  муассасаларида  сифатли  таълимни таъминлаш,  бўлажак педагог  кадрларнинг касбий  маҳоратини  жаҳон андозалари  даражасига  тенглаштириш,  уларда  касбий  компетентликни шакллантириш  ва  такомилаштириш,  хусусан  талаба-ёшларда  хавфсизлик компетентини  ривожлантириш  каби  мақсадлар  мужассамлашган.  Мақолада олий  таълим  муассасаларида  бўлажак  педагог  кадрларининг  касбий компетентлиги,  ахборот  хавфсизлиги  компетентилигини  замон  талабларига жавоб  бера  оладиган  даражада  бўлиши  ва  мазкур  тизимни  янги  сифат босқичига кўтаришнинг муҳим шартлари ва баъзи омиллари ёритилган. 

Русский

В  основе  проводимых  в  нашей  стране  реформ  в  сфере образования лежат такие цели, как обеспечение качественного образования в высших  учебных  заведениях,  приравнивание  профессионального  мастерства будущих педагогических кадров к уровню мировых стандартов, формирование и совершенствование в них профессиональной компетентности, в частности, развитие компетентности в области безопасности у студентов и молодежи. В  статье  освещаются  профессиональная  компетентность  будущих педагогических кадров в высших учебных заведениях, наличие компетентности в  области  информационной  безопасности  на  уровне,  отвечающем современным  требованиям,  и  некоторые  факторы,  необходимые  для  вывода данной системы на новый качественный уровень.

English

The educational reforms carried out in our country  are based on such goals as ensuring quality education in higher educational institutions, equating the  professional  skills  of  future  teaching  staff  to  the  level  of  world  standards,  the formation  and  improvement  of  professional  competence  in  them,  in  parti cular,  the development  of  competence  in  the  field  of  safety  among  students  and  youth.  The article  highlights  the  professional  competence  of  future  teaching  staff  in  higher educational  institutions,  the  availability  of  competence  in  the  field  of  information security  at  a  level  that  meets  modern  requirements,  and  some  factors  necessary  to bring this system to a new qualitative level.

Havola nomi
1 Кисляков П. А. Методические аспекты использования информационно-коммуникационных технологий в подготовке будущих педагогов в области социальной безопасности // Педагогическое образование в России. 2013, № 1. – С. 24-29.
2 Писарь О.В., Пугачева Н.Б. Технология формирования личной безопасности студентов технического вуза на основе компетентностного подхода // Вестник НЦБЖД. 2010. № 1. –С. 36-39.
3 Бабаджанов С. Педагогика олий таълим муассасаси талабаларининг медиа компетенлигини ривожлантириш технологияси.// Автореферат. – Т., 2018
4 Малых Т. А. Педагогические условия развития информационной безопасности младшего школьника // автореф. дис. ... канд. пед. наук. Т. А. Малых. –Иркутск, 2008. –С. 48-54.
5 З.К.Исмаилова, Ўқитувчиларнинг касбий ва педагогик компетентлигини ривожлантиришнинг назарий асослари // Kasb-hunar ta’limi 2019 №4, –36-54 б
6 Зеер, Э.Ф. Понятийно-терминологическое обеспечение компетентностного подхода в профессиональном образовании // Отв. ред. Ткаченко Е.В., Галагузова М.А. – М. : ВЛАДОС, 2007. – 592 с.
7 Зимняя, И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. – М.: 2006. – 29 с.
8 Голуб, Г.Б. Оценка уровня сформированности ключевых профессиональных компетентностей выпускников УНПО // Вопросы образования. – 2008. – № 2. – С. 161-185
9 Мурадова Ф.Р. “Олий таълим муассасаларида талабаларнинг касбий компетентлигини ривожлантиришда виртуал лабораториялардан фойдаланиш методикасини такомиллаштириш”, // Автореферат, –Т.2022, –59-63б.
10 Мельников В. П., Клейменов С. А., Петраков А. М. Информационная безопасность и защита информации. 3-е изд. М. :// Академия, 2008. –С 24-26.
11 Абашев А., Жедрин И., Акулов В. Глобальные тенденции рынка информационной безопасности // Information Security/ Информационная безопасность. 2015. № 5. – С. 16–17.
Kutilmoqda