Ushbu maqolada oliy ta’lim muassasalarida dasturlash tillariga oid mashg‘ulotlarni tashkil etishda, onlayn viktorinalardan foydalanishga oid taklif va tavsiyalar keltirilgan. Shuningdek, dasturlash tillariga oid fanlardan tashkil etilgan onlayn viktorinalarning samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent -Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada oliy ta’lim muassasalarida dasturlash tillariga oid mashg‘ulotlarni tashkil etishda, onlayn viktorinalardan foydalanishga oid taklif va tavsiyalar keltirilgan. Shuningdek, dasturlash tillariga oid fanlardan tashkil etilgan onlayn viktorinalarning samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent -Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В данной статье представлены предложения и рекомендации по использованию онлайн-викторин при организации занятий по языку программирования в высших учебных заведениях. Также были проведены эксперименты по определению эффективности онлайн-викторин по предметам, связанным с языками программирования, и их эффективность была доказана с помощью теста Стьюдента-Фишера.
This article presents suggestions and recommendations regarding the use of online quizzes in the organization of programming language classes in higher educational institutions. Experiments were also carried out to determine the effectiveness of online quizzes in subjects related to programming languages , and their effectiveness was proven using the Student-Fisher test.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Xodjabayev F.D. | o'qituvchi | Navoiy davlat pedagogika instituti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash tillarini o‘qitish nazariyasi va amaliyoti // Monografiya. – Navoiy, 2023. – 168 b. |
2 | Zaripov N.N. Informatika va axborot texnologiyalari fanini o‘qitishda dasturlash muhitidan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Umumiy o‘rta taʼlim maktablari misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Buxoro, 2022. – 56 b. |
3 | Fayziyeva M.R. O‘quv jarayoniga moslashuvchi WEB tizimlarni yaratish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi. – Toshkent, 2017. – 189 b. |
4 | Ruziyеvа D.R. Pеdаgоgikа оliy tа’lim muаssаsаlаridа dаsturlаsh tillаrini o‘qitish mеtоdikаsini tаkоmillаshtirish // Pеdаgоgikа fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) ilmiy dаrаjаsini оlish uchun tаyyоrlаngаn dissеrtаtsiyа si. – Buxоrо, 2023. – 179 b. |
5 | Toxirov F.J. Oliy ta’lim muassasalarida talabalarning dasturlashga oid algoritmik fikrlashini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiyasi. – Qarshi, 2022. – 172 b. |
6 | Jumanqo‘ziyev O‘.O‘. Umumta’lim maktablarida dasturlash tillarini o‘qitishning o‘quv meto‘dik ta’minoti // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiyasi. – Chirchiq, 2023. – 129 b. |
7 | Лебедева Т.Н. Формирование алгоритмического мышления школьников в процессе обучения рекурсивным алгоритмам в профильных классах средней общеобразовательной школы // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Екатеринбург, 2005. – 20 с. |
8 | Попова В.В. Формирование алгоритмической компетентности студентов – будущих икт-специалистов в системе среднего профессионального образования в процессе обучения математике // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. –Красноярск, 2019. – 227 с. |
9 | Мараджабов С.И. Развитие алгоритмического мышления студентов вузов в процессе обучения объектно-ориентированному программированию // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Таджикский национальный университет, 2018. – 223 c. |
10 | Соловьева Т.А. Использование дистанционных образовательных технологий при обучении будущих учителей информатики построению рекурсивных алгоритмов // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Тула, 2008. – 192 с. |
11 | Калитина В.В. Формирование программно-алгоритмической компетентности бакалавров информационных направлений при обучении программированию // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Красноярск, 2015. – 159 с. |
12 | Жемчужников Д.Г. Методика обучения программированию, основанная на создании школьниками динамических компьютерных игр // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2013. – 25 с. |
13 | Lennart Rolandsson. A study about programming teachers’ beliefs and intentions in relation to curriculum // Doctoral Thesis Stockholm, Sweden 2015. –110 p. |
14 | Anthemis Raptopoulou. Politics of Contemporary Education Policy The case of programming in the Swedish curriculum // Academic dissertation for the Degree of Doctor of Philosophy in Education at Stockholm University to be publicly defended on Friday 17 September 2021. – 204 р. |
15 | Monika Mladenović. Poučavanje početnog programiranja oblikovanjem računalnih igara // Doktorski rad. Prirodoslovno-matematički fakultet. Split, 2019. – 222 р. |
16 | Divna Krpan. Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja // doktorski rad. – Split, 2020. – 217 p. |