90

Ushbu maqolada  O‘zbekistonda reklama bilan bog‘liq ijtimoiy munosabatlar, 
reklama  mahsulotlarini  ishlab  chiqish  jarayonlarini  tashkil  etib,  reklama  mahsulotlarining 
strukturaviy-funktsional tuzilishi, huquqiy asoslari, ularni shaxs shakllanishiga ta’sir etish usul va 
mexanizmlari tahlil etilgan. Shuningdek, reklama mahsulotlaridagi badiiy qiyofaning asosiy tavsifi 
uni  harakatga  keltiradigan  g‘oya-rejasining  tug‘ilishi,  reklama  tizimidan  o‘rin  olish  va  nihoyat 
iste’molchi idroki bilan bog‘liq jarayonlar tavsifi yoritib o‘tilgan. Mazkur bosqichlarning har biri 
muayyan vaqtda amalga oshib, bu bosqichlar orasida reklama mutaxassisi g‘oya-rejasi va uning 
sifati ko‘p jihatdan asarning istiqbol taqdirini belgilab berib, reklama mahsulotlaridagi badiiylik 
o‘zida voqelikning ichki va tashqi, yakka va umumiy tomonlarini singib borishi badiiy reja-g‘oya 
muallif ongida avval boshdanoq mavhum tushuncha tarzida emas, balki jonli taassurotlar, voqeahodisalar bilan bog‘liq holda vujudga kelishi haqida so‘z boradi. 

  • Internet havola
  • DOIhttps://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.10908394
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 13-04-2024
  • O'qishlar soni 90
  • Nashr sanasi 18-03-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar52-58
Ўзбек

Ushbu maqolada  O‘zbekistonda reklama bilan bog‘liq ijtimoiy munosabatlar, 
reklama  mahsulotlarini  ishlab  chiqish  jarayonlarini  tashkil  etib,  reklama  mahsulotlarining 
strukturaviy-funktsional tuzilishi, huquqiy asoslari, ularni shaxs shakllanishiga ta’sir etish usul va 
mexanizmlari tahlil etilgan. Shuningdek, reklama mahsulotlaridagi badiiy qiyofaning asosiy tavsifi 
uni  harakatga  keltiradigan  g‘oya-rejasining  tug‘ilishi,  reklama  tizimidan  o‘rin  olish  va  nihoyat 
iste’molchi idroki bilan bog‘liq jarayonlar tavsifi yoritib o‘tilgan. Mazkur bosqichlarning har biri 
muayyan vaqtda amalga oshib, bu bosqichlar orasida reklama mutaxassisi g‘oya-rejasi va uning 
sifati ko‘p jihatdan asarning istiqbol taqdirini belgilab berib, reklama mahsulotlaridagi badiiylik 
o‘zida voqelikning ichki va tashqi, yakka va umumiy tomonlarini singib borishi badiiy reja-g‘oya 
muallif ongida avval boshdanoq mavhum tushuncha tarzida emas, balki jonli taassurotlar, voqeahodisalar bilan bog‘liq holda vujudga kelishi haqida so‘z boradi. 

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Norqulov S.S. Mustaqil tadqiqotchi QarMII
Havola nomi
1 REKLAMA FAOLIYATINING TA’SIRCHANLIK USULLARI
2 Abdullayeva M va boshqalar. Falsafa qisqacha izohli lug‘at.-T.: Sharq, 2004.
3 Abramova S., Axborot xavfsizligiga oid terminlarning ruscha - o‘zbekcha izohli lug‘ati. -T.: Fan, 2009.
4 Alimova D.A. va boshqalar. Falsafa. O‘quv qo‘llanma.. -T.: O‘zbekiston faylasuflari miliy jamiyati nashriyoti, 2006.
5 Aminov M va boshqalar. Uzbekistan milliy entsiklopediyasi. 4-jild.-T.: "Uzbekistan milliy entsiklopediyasi" davlat ilmiy nashriyoti, 2002.
6 Бернадская Ю.С., Марочкина С.С., Смотрова Л.Ф., Основы рекламы - М.: Наука, 2005.
7 Beruniy A. R. Tanlangan asarlar. T.I, -T.: «Fan» 1968.
8 Bohodirov B va boshqalar. O‘zbekiston Respublikasi reklama to‘g‘risidagi qonuniga sharxlar. -T.: Sharq, 2008.
9 Jo‘rayev N, Azizov Sh., Ijtimoiyot asoslari.-T.: Ma’rifat-madatkor, 2003.
10 Mamasaliev M. M. Philosophical and Moral Aspects of Amir Temur's Foreign Policy //Miasto Przyszłości. – 2023. – Т. 35. – С. 210-215.
11 Рустамов Р. Р., Тураева С. Х. Виды пропаганды, ее цели и задачи //Вестник науки. – 2020. – Т. 5. – №. 11. – С. 58-62.
Kutilmoqda