23

Ушбу мақола ўз ичига темир йўл назорат қурилмаларининг ҳаракат хавфсизлигини таъминлаш ишончлилигини баҳолаш моделларини олади. Темир йўл автоматика ва телемеханика қурилмаларининг носозликлари транспорт оқими, поездлар ҳаракати участка тезликларини, темир йўл участкаларини ўтказувчанлик ва юк оқими пасайишига қаттиқ таъсир кўрсатади. Бу муаммони ҳал қилиш учун темир йўл автоматика ва телемеханика қурилмалари ва тизимларининг ишончлилигини бошқариш модели таклиф этилди. Таклиф қилинган моделлар асосида темир йўл автоматика ва телемеханика тизимларининг ишончлилиги ва хавфсизлиги даражасини, уларнинг поездлар ҳаракати параметрлари бўйича ишлашини ҳисобга олган холда, эҳтимоллик баҳосини аниқлаш мумкин.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 11-05-2024
  • O'qishlar soni 23
  • Nashr sanasi 30-06-2023
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar229-234
English

This article includes models for assessing the reliability of railway control devices for ensuring traffic safety. Malfunctions of railway automation and telemechanics devices have a strong impact on traffic flow, train movement section speeds, railway section throughput and load flow reduction. To solve this problem, a reliability management model of railway automation and telemechanics devices and systems was proposed. Based on the proposed models, it is possible to determine the level of reliability and safety of railway automation and telemechanics systems, taking into account their operation according to the parameters of train movement.

Русский

В данной статье представлены модели оценки надежности устройств железнодорожного контроля обеспечения безопасности движения. Неисправности устройств железнодорожной автоматики и телемеханики оказывают сильное
влияние на транспортный поток, скорость движения поездов, пропускную способность участков и снижение грузопотоков. Для решения этой задачи предложена модель управления надежностью устройств и систем железнодорожной автоматики и телемеханики. На основе предложенных моделей можно определить уровень надежности и безопасности систем железнодорожной автоматики и телемеханики с учетом их работы по параметрам движения поездов.

Ўзбек

Ушбу мақола ўз ичига темир йўл назорат қурилмаларининг ҳаракат хавфсизлигини таъминлаш ишончлилигини баҳолаш моделларини олади. Темир йўл автоматика ва телемеханика қурилмаларининг носозликлари транспорт оқими, поездлар ҳаракати участка тезликларини, темир йўл участкаларини ўтказувчанлик ва юк оқими пасайишига қаттиқ таъсир кўрсатади. Бу муаммони ҳал қилиш учун темир йўл автоматика ва телемеханика қурилмалари ва тизимларининг ишончлилигини бошқариш модели таклиф этилди. Таклиф қилинган моделлар асосида темир йўл автоматика ва телемеханика тизимларининг ишончлилиги ва хавфсизлиги даражасини, уларнинг поездлар ҳаракати параметрлари бўйича ишлашини ҳисобга олган холда, эҳтимоллик баҳосини аниқлаш мумкин.

Havola nomi
1 1. Shamanov V. I. (2016). Generalised mathematical body of the operational process of automation and remote-control system [Obobshchennaya matematicheskaya model’ processa ehkspluatacii sistem avtomatiki i telemekhaniki]. Automation on transport [Avtomatika na transporte], vol. 2, issue 2. – Pp. 163–179.
2 2. Sapozhnikov Val. V., Sapozhnikov Vl. V., Shamanov V. I. (2003). Reliability of railway automation remote control and communication [Nadezhnost’ sistem zheleznodorozhnoj avtomatiki, telemekhaniki i svyazi]. Moscow, Route [Marshrut]. – 263 p.
3 3. Volodarskiy V. A. (2017) Strategii, kriterii i raschet periodichnosty zamen apparatury avtmatiky i telemekhaniky [Strategies, criteria and calculation of change interval for automation and remote-control equipment]. Avtomatika na transporte [Transport automation], vol. 3, no. 2, pp. 165–177. (In Russian)
4 4. Soroko V.I. Equipment for railway automation and telemechanics: reference book. In 2 books. / V. I. Soroko, V. A. Milyukov. – 3rd ed. – M.: NPF “Planet”, 2000. – 960 p.
5 5. Efanov D.V. Ensuring traffic safety through technical diagnostics and monitoring of railway automation and remote control devices / D.V. Efanov, P.A. Plekhanov // Transport of the Urals. – 2011. – No. 3. – P. 44–48.
6 6. Belishkina T. A. (2016). Features of confi rmation of conformity to the requirements of railway automation and remote-control safety during the transition period after acceptance of technical regulations of the Customs Union [Osobennosti podtverzhdeniya sootvetstviya trebovaniyam bezopasnosti zheleznodorozhnoy avtomatiki i telemehaniki v perehodniy period posle prinyatiya Texnicheskih reglamentov Tamozhennogo soyuza], Transport automation [Avtomatika na transporte], vol. 2, N 2. – Pp. 208–227.
7 7. Markov D. S., Nasedkin O. A., Vasil’ev D. A., Butuzov M. A. (2017). Terminological peculiarities of stages of railway automation and remote-control safety development and proving [Terminologicheskie osobennosti etapov razrabotki i dokazatel`stva bezopasnosti zheleznodorozhnoj avtomatiki i telemexaniki], Transport automation [Avtomatika na transporte], N 3. – Pp. 368–379.
8 8. Sapozhnikov Val. V., Sapozhnikov Vl. V., Khristov Kh. A., Gavzov D. V. Methods for building up safe microelectronic systems of railway automation. Under the editorship of Vl. V. Sapozhnikov. Moscow, Transport, 1995, 272 p.
9 9. Shabalin A. N. Results of the use and prospects for the development of advanced technologies for servicing RACS devices // Automation and telemechanics in railway transport.Sat. report V International scientific-practical conf. "Trans RACS -2010". Rostov n/a. 2010. ISBN 978-5-888-297-4. pp. 81–89.
10 10. Instructions for the technical operation of alarm, centralization and interlocking devices and systems (SCB) / TsSh-720-09. 2009. 99 p.
Kutilmoqda