30

Ushbu  maqolada  fizika  ta’limida oʻquv-tadqiqot  faoliyatini   shakllantirishda 
fan  o’qituvchisining  kasbiy  kompetentligi,  kasbiy  kompetentlik  darajasining  ta’lim 
samaradorligini ta’minlashdagi ahamiyati haqida fikr yuritilgan. 
Ta’lim  jarayonida  o’quv-tadqiqot  faoliyatini  loyihalash  va  tashkil  etish,  o’quv-tadqiqot faoliyatiga  muvofiq  keluvchi  bilimlar  tizimini  tarkib  toptirish  va  shakllantirish,  fizikadan 
individual  o’quv-tadqiqotlariga  rahbarlik  qilish  masalalarida  fizika  fani  o’qituvchisining  kasbiy 
kompetentligini rivojlantirish nazariyasi bayon etilgan. 
Fizika  ta’limida  fizika  fani  o’qituvchisining  kasbiy  kompetentligini  rivojlantirishning 
metodik modeli tavsiya etilgan.

  • Internet havola
  • DOIhttps://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.11612458
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 19-06-2024
  • O'qishlar soni 30
  • Nashr sanasi 12-06-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar99-105
Ўзбек

Ushbu  maqolada  fizika  ta’limida oʻquv-tadqiqot  faoliyatini   shakllantirishda 
fan  o’qituvchisining  kasbiy  kompetentligi,  kasbiy  kompetentlik  darajasining  ta’lim 
samaradorligini ta’minlashdagi ahamiyati haqida fikr yuritilgan. 
Ta’lim  jarayonida  o’quv-tadqiqot  faoliyatini  loyihalash  va  tashkil  etish,  o’quv-tadqiqot faoliyatiga  muvofiq  keluvchi  bilimlar  tizimini  tarkib  toptirish  va  shakllantirish,  fizikadan 
individual  o’quv-tadqiqotlariga  rahbarlik  qilish  masalalarida  fizika  fani  o’qituvchisining  kasbiy 
kompetentligini rivojlantirish nazariyasi bayon etilgan. 
Fizika  ta’limida  fizika  fani  o’qituvchisining  kasbiy  kompetentligini  rivojlantirishning 
metodik modeli tavsiya etilgan.

Havola nomi
1 “Oliy ta’limning davlat ta’lim standartini tasdiqlash to’g‘risida”gi O’zbekiston respublikasi oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirining buyrug‘i. 2021 yil 19 oktabr.
2 Белянин В.А. Методическая система формирования исследовательской компетенции будущего учителя при изучении физики: дис докт. пед. наук: 13.00.02 - М, 2012.
3 Гребенев.И. В. Теоретические основания развития методической компетентности учителя / И. В. Гребенев, О. В. Лебедева // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. - 2007. - № 4. - С. 21-25
4 Дробышев, Е. Ю. Компоненты готовности учителя к организации учебно-исследовательской деятельности школьников.// Инновации в профессиональном и профессионально педагогическом образовании: Издательство: Российский государственный профессионально -педагогический университет (Екатеринбург). - 2018.
5 Лазарев В.С. Система подготовки будущих педагогов к исследовательской деятельности: монография / В. С. Лазарев,Н. Н. Ставринова. - Ханты-Мансийск, 2010. - 210 с.
6 Лебедева, О.В. Развитие методической компетентности учителя как средство повышения эффективности учебного процесса в общеобразовательной школе: дис-канд. пед. наук: 13.00.01 - Нижний Новгород, 2017. - 183 с.
Kutilmoqda