3

Maqolada  ta’lim  sifatini  baholashning  xalqaro  tizimi  haqida  umumiy tushunchalar,  xalqaro  qiyosiy  tadqiqotlarni  tashkil  etuvchi  tashkilotlar,  baholash  sohasidagi 
zamonaviy  xalqaro  tadqiqotlar,  ularning  turlari,  mazmuni,  maqsad  va  vazifalari  hamda respublikamizda  ta’lim  sifatining  baholash  xalqaro  tizimini  joriy  etishning  me’yoriy  asoslari, mazmuni va amalga oshirilayotgan ishlar tahlili yoritilgan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 01-07-2024
  • O'qishlar soni 3
  • Nashr sanasi 30-06-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar7-18
Ўзбек

Maqolada  ta’lim  sifatini  baholashning  xalqaro  tizimi  haqida  umumiy tushunchalar,  xalqaro  qiyosiy  tadqiqotlarni  tashkil  etuvchi  tashkilotlar,  baholash  sohasidagi 
zamonaviy  xalqaro  tadqiqotlar,  ularning  turlari,  mazmuni,  maqsad  va  vazifalari  hamda respublikamizda  ta’lim  sifatining  baholash  xalqaro  tizimini  joriy  etishning  me’yoriy  asoslari, mazmuni va amalga oshirilayotgan ishlar tahlili yoritilgan.

Русский

В  статье  рассмотрены  общие  понятия  о  международной  системе оценки качества образования, о организациях организующих международные сравнительные исследования,  современные  международные  исследования  в  области  оценки,  их  виды, содержание,  цели  и  задачи,  а  также  нормативная  база  и  содержание.  освещены  вопросы внедрения  международной  системы  оценки  качества  образования  в  нашей  республике  и 
анализ проводимой работы.

English

The  article  discusses  general  concepts  about  the  international  system  for assessing  the  quality  of  education,  about  organizations  organizing  international  comparative studies,  modern  international  research  in  the  field  of  assessment,  their  types,  content,  goals  and objectives,  as  well  as  the  regulatory  framework  and  content.  The  issues  of  introducing  an international system for assessing the quality of education in our republic and an analysis  of  the 
work being carried out are covered.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Ergasheva G.S. professor Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti
Havola nomi
1 PISA for Development Assessment and Analytical Framework reading, mathematiks // wwwoesd.org/about/publishing/corrigenda.htm. @OECD 2017. 180 p.
2 O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori. “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish choratadbirlari to‘g‘risida” 997-son 08.12.2018.// http://lex.uz/docs/4097073
3 O‘quvchilar savodxonligini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlar dasturi. Qo‘llanma. Ta’lim sifatinin baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazi.Toshkent-2019 y. 64 b.
4 https://rcokio.ru/mezhdunarodnye-issledovanija-kachestva-obrazovanija/.
5 овременные международные системы оценки качества образования // https://znanio.ru/medianar/78
6 https://www.oecd.org/pisa/
7 https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/
8 http://teds.ky.gov a
9 https://www.iea.nl/studies/iea/teds-m
10 ICCS 2009 International Report: Civic knowledge, attitudes, and engagement among lowersecondary school students in 38 countries // https://www.iea.nl/sites/default/files/2019-04/ICCS_2009_International_-Report.pdf.
11 https://www.iea.nl/studies/iea/iccs#section-626
12 https://www.iea.nl/studies/iea/icils
13 https://www.oecd.org/skills/piaac/.
14 https://www.oecd.org/education/talis/
15 Teaching and Learning International Survey Insights and Interpretations // https://www.oecd.org/education/talis/TALIS2018_insights_and_interpretations.pdf .
16 https://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/ahelo-mainstudy.htm
Kutilmoqda