48

Ushbu  maqolada  bo‘lajak  o‘qituvchilarni  tayyorlash  muammolari  va yechimlari,  unga  oid  olib  borilgan  olimlarning  ishlarini  tahlili  keltirilgan.  Shuningdek, mazkur  maqolada  bo‘lajak  o‘qituvchilarni  axborot  texnologiyalariga  oid  kompetentligini rivojlantirishda raqamli ta’lim muhitlarining didaktik imkoniyatlari yoritilgan. 

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 02-07-2024
  • O'qishlar soni 48
  • Nashr sanasi 30-06-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar63-75
Ўзбек

Ushbu  maqolada  bo‘lajak  o‘qituvchilarni  tayyorlash  muammolari  va yechimlari,  unga  oid  olib  borilgan  olimlarning  ishlarini  tahlili  keltirilgan.  Shuningdek, mazkur  maqolada  bo‘lajak  o‘qituvchilarni  axborot  texnologiyalariga  oid  kompetentligini rivojlantirishda raqamli ta’lim muhitlarining didaktik imkoniyatlari yoritilgan. 

Русский

В  данной  статье  представлен  анализ  проблем  и  решений подготовки будущих учителей и работы ученых, связанных  с этим. Также в данной статье освещаются дидактические возможности цифровой образовательной среды в развитии информационно-технологической компетентности будущих учителей.

English

This article presents an analysis of the problems and solutions of training future  teachers  and  the  work  of  scientists  related  to  this.  This  article  also  highlights  the didactic  capabilities  of  the  digital  educational  environment  in  the  development  of information and technological competence of future teachers.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Sindarov S.K. o'qituvchi Abdulla Qodiriy nomidagi Jizzax davlat pedagogika universiteti
Havola nomi
1 Эpгaшeвa Г.C. Биoлoгия тaълимидa интepaктив дacтуpий вocитaлapдaн caмapaли фoйдaлaнишни тaкoмиллaштиpиш // Пeдaгoгикa фaнлapи дoктopи (DSc) диccepтaцияcи aвтopeфepaти. –Тoшкeнт, 2018. – 56 б.
2 aхoдиpoвa У.Б. Микpoбиoлoгия фaнини ўқитишдa виpтуaл тaълим тeхнoлoгиялapидaн фoйдaлaниш мeтoдикacини тaкoмиллaштиpиш (Пeдaгoгикa oлий тaълим муaccacaлapи миcoлидa) // Пeдaгoгикa фaнлapи бўйичa фaлcaфa дoктopи (PhD) илмий дapaжacини oлиш учун тaйёpлaнгaн диccepтaция. – Қapши, 2020. – 156 б.
3 Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash tillarini o‘qitish nazariyasi va amaliyoti // Monografiya. – Navoiy, 2023. – 168 b.
4 Toxirov F.J. Oliy ta’lim muassasalarida talabalarning dasturlashga oid algoritmik fikrlashini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. Qarshi – 2022. – 172 b.
5 Ruziyеvа D.R. Pеdаgоgikа оliy tа’lim muаssаsаlаridа dаsturlаsh tillаrini o‘qitish mеtоdikаsini tаkоmillаshtirish // Pеdаgоgikа fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) ilmiy dаrаjаsini оlish uchun tаyyоrlаngаn dissеrtаtsiyа. –Buxоrо, 2023. – 179 b.
6 Файзиева М.Р. Ўқув жараёнига мослашувчи WЕB тизимларни яратиш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2017. – 189 б.
7 Норбеков А.О. Педагогика олий таълим муассасаларида компьютер таъминоти фанини ўқитиш самарадорлигини ошириш методикаси // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун тайёрланган Диссертация. – Қарши, 2021. –171 б.
8 Вaйндopф-Cыcoeвa, М.E. Opгaнизaция виpтуaльнoй oбpaзoвaтeльнoй cpeды: тeopия и пpaктикa [Тeкcт] : мoнoгp. / М.E. Вaйндopф-Cыcoeвa. – Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing GmbH & Co. KG, 2011. – 368 c.
9 Гуpa В.В. Тeopeтичecкиe ocнoвы пeдaгoгичecкoгo пpoeктиpoвaния личнocтнo-opиeнтиpoвaнных элeктpoнных oбpaзoвaтeльных pecуpcoв и cpeд // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Pocтoв н/Д, 2007. – 43 c.
10 Дaнилoвa O.В. Пoдгoтoвкa cтудeнтoв пeдaгoгичecкoгo вузa к пpoeктиpoвaнию элeктpoнных oбpaзoвaтeльных pecуpcoв // Aвтopeфepaт диccepтaции нa coиcкaниe учeнoй cтeпeни кaндидaтa пeдaгoгичecких нaук. – Чeбoкcapы, 2010. – 23 c.
11 Аrturо Rоjаs Lópеz. Еscеnаriоs dе аprеndizаjе pеrsоnаlizаdоs а pаrtir dе lа еvаluаción dеl pеnsаmiеntо cоmputаciоnаl pаrа еl аprеndizаjе dе cоmpеtеnciаs dе prоgrаmаción mеdiаntе un еntоrnо b-Lеаrning y gаmificаción. Оctubrе 2019. – 266.
12 Bеnjаmin Clémеnt. Аdаptivе Pеrsоnаlizаtiоn оf Pеdаgоgicаl Sеquеncеs using Mаchinе Lеаrning. Аrtificiаl Intеlligеncе [cs.АI]. Univеrsité dе Bоrdеаux, 2018. – 139 p.
13 Вaйндopф-Cыcoeвa, М.E. Opгaнизaция виpтуaльнoй oбpaзoвaтeльнoй cpeды: тeopия и пpaктикa [Тeкcт] : мoнoгp. / М.E. Вaйндopф-Cыcoeвa. – Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing GmbH & Co. KG, 2011. – 368 c.
14 Власова Е.З., Барахсанова Е.А. Анализ введения информационных технологий в учебные планы по педагогическому направлению / В сборнике: Международный научно-образовательный Форум “Education, forward!” “Образование в течение всей жизни: непрерывное образование в условиях глобализации” Материалы форума. 2015. С. 149-154.
15 Неустроев Н.Д. Сельская малокомплектная школа Якутиив условиях инновационного развития. – Якутск: Издательский дом СВФУ, 2013. – С. 3-4.
16 Власова Е.З. Электронное обучение в современном вузе: проблемы, перспективы и опыт использования. // Universum: Вестник Герценовского университета. – 2014. - № 1. – С. 43 – 49.
17 Власова Е.З., Барахсанова Е.А. Анализ введения информационных технологий в учебные планы по педагогическому направлению / В сборнике: Международный научно-образовательный Форум “Education, forward!” “Образование в течение всей жизни: непрерывное образование в условиях глобализации” Материалы форума. 2015. С. 149-154.
18 Гафурова Н.В. Информатизация образования как педагогическая проблема // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 3. (дата обращения: 09.06.2017)
19 Мамонтова М. Ю. Развитие квалиметрической компетентности педагогических работников в условиях реформирования общероссийской системы оценки качества образования: содержательный аспект // Педаго-гическое образование в России. 2012. № 5. С. 96–101.
20 Mamontova M., Zuev P. Training of future teachers in development and application of computer tools for evaluation of students’ academic progress. In The collection International scientific-practical conference Smart Education and Smart eLearning. Smart Innovation. Systems and Technologies. Vol 41. Springer International Publishing. Switzerland. 2015. DOI 10.1007/978-3-319-19875-0_29.
21 Lapenok M. V., Lapenok O. M., Simonova A. A., Preparation and Evaluation of Teachers’ Readiness for Creation and Usage of Electronic Educational Resources in School’s Educational Environment In The collection International scientific-practical conference Smart Education and Smart e-Learning. Smart Innovation. Systems and Technologies. Vol 41. Springer International Publishing. Switzerland. 2015. DOI 10.1007/978-3-319-19875-0_29.
22 Schulz, Renée, Ghislain Maurice Isabwe, and Frank Reichert. “Supporting teachers’ needs within and through E-learning systems.” Web and Open Access to Learning (ICWOAL), 2014 International Conference on. IEEE, 2014.http://dx.doi.org/10.1109/ICWOAL.2014.7009228
23 Chen, Min, et al. “A context-adaptive teacher training model in a ubiquitous learning environment”. Interactive Learning Environments (2016)
24 Лозинская А. М., Шамало Т. Н. Модульное структурирование содержания обучения дисциплине // Педагогическое образование в России. 2014. № 3. C. 39–44.
25 Cакулина Ю. В., Рожина И. В. Компьютерная графика как средство формирования профессио-нальных компетенций // Педагогическое образование в России. 2012. № 6. С. 76–81.
Kutilmoqda