51

Maqolada axborot-komunikatsiya texnologiyalaridan foydalanib tibbiyot oliy ta’lim  muassasalarida  tahsil  olayotgan  talabalarga  biokimyo  fanidan  darslarni  innovatsion yondashuv  asosida  o‘tishda  talabalar  kompetentligini  modellashtirish  borasida  olib  borilgan tajriba  sinov  darslarining  natijalari  muhokama  qilingan.  Yetakchi  guruhlarda  “Lipidlar almashinuvi”  mavzusidan  ma’ruza,  amaliy  va  laboratoriya  mashg‘ulotlari  turli  xil  usulda  o‘tilib talabalardan so‘rovnomalar olingan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 02-07-2024
  • O'qishlar soni 51
  • Nashr sanasi 30-06-2024
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar132-141
Ўзбек

Maqolada axborot-komunikatsiya texnologiyalaridan foydalanib tibbiyot oliy ta’lim  muassasalarida  tahsil  olayotgan  talabalarga  biokimyo  fanidan  darslarni  innovatsion yondashuv  asosida  o‘tishda  talabalar  kompetentligini  modellashtirish  borasida  olib  borilgan tajriba  sinov  darslarining  natijalari  muhokama  qilingan.  Yetakchi  guruhlarda  “Lipidlar almashinuvi”  mavzusidan  ma’ruza,  amaliy  va  laboratoriya  mashg‘ulotlari  turli  xil  usulda  o‘tilib talabalardan so‘rovnomalar olingan.

Русский

В статье рассматриваются результаты экспериментально-тестовых занятий,  проведенных  по  моделированию  компетентности  студентов  при  прохождении 
уроков  биохимии  на  основе  инновационного  подхода  к  обучению  студентов  в  высших медицинских  учебных  заведениях  с  использованием  информационно-коммуникационных технологий.  Лекции,  практические  и  лабораторные  занятия  по  теме  «Липидный  обмен» проводились в ведущих группах в различных формах, от студентов были получены анкеты.

English

The  article  discusses  the  results  of  experimental  and  test  classes  conducted  to simulate  the  competence  of  students  when  taking  biochemistry  lessons  based  on  an  innovative approach  to  teaching  students  in  higher  medical  educational  institutions  using  information  and communication  technologies.  Lectures,  practical  and  laboratory  classes  on  the  topic  “Lipid metabolism”  were  conducted  in  leading  groups  in  various  forms,  questionnaires  were  received from students.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Nurutdinova F.M. dotsent Buxoro davlat tibbiyot institute
Havola nomi
1 Syakir M., Mahmud A., Achmad, A. The Model of ICT-Based Career Information Services and Decision-Making Ability of Learners // International Journal of Environmental and Science Education. 2016. № 11 (13). Р. 5969–5979.
2 Vaganova O. I., Medvedeva T. Y., Kirdyanova E. R. Innovative Approaches to Assessment of Results of Higher School Students Training // International Journal of Environmental and Science Education. 2016. № 11 (13). Р. 6246– 6254.
3 Khatony A., Dehghan N., Ahmadi F., Haghani H., Vehvilainen-Julkunen K. The effectiveness of web-based and face-to-face continuing education methods on nurses’ knowledge about AIDS: a comparative study // BMC Medical Education 2009. № 1. Available at: http://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles? query=§ion=&searchType=journalSearch&page=2&sort=relevance (Accessed 29 December 2015).
4 Frehywot, Vovides Y., Talib Z., Mikhail N., Ross H., Wohltjen H., Beda- da S., Korhumel K., Koumare A. K., Scott J. E-learning in medical education in resource constrained low- and middle-income countries // Human Resources for Health. 2013. Available at: http://www.human-resources-health.com/con- tent/11/1/4 (Accessed 26 December 2015).
5 Yodwisithsak P., Thowprasert W., Kiatipunsodsai S. Medical students, attitudes and behaviors toward application of information technology in clinical teaching // Thammasat Medical Journal. 2014. Vol. 14. № 3. Available at: http://www.tci-thaijo.org/index.php/tmj/article/view/21795/18797 (Accessed 26 December 2015).
6 Pineda La Serna, Z. K., Lope Lope, A., Ulloa De La Cruz, D. Y., Pérez Salas, C. L., & Shardin Flores, L. (2024). Virtual Education in Health Emergencies: Increasing the Use of Technology in University Education. Journal of Higher Education Theory and Practice, 24(3). https://doi.org/10.33423/jhetp.v24i3.6856.
7 Абдулгалимов Р. М., Абдулгалимова Г. Н. Информационные и коммуникационные технологии в системе медицинского образования // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 1 (38). С. 3–5.
8 Жигулина В. В. Инновационные технологии в преподавании биохимии в вузах медицинского профиля. Innovatory Technologies in Biochemistry Teaching at Medical Higher Educational Institutions // Здоровье и образование в XXI веке: электронный научно-образовательный вестник. 2015. № 4 (17). [Электрон. ресурс]. Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnye-tehnologii-v-prepodavanii-biohimii-v-vuzah-meditsinskogo-profilya-1#ixzz4QLkHQayG
9 Кефели-Яновская Е. И. Основные принципы применения информационных технологий в совершенствовании подготовки студентов на первых курсах обучения в медицинских университетах// Запорожский медицинский журнал. 2014. № 2 (83). С. 135–136.
10 Клюев С. А. Компьютерное моделирование: учебное пособие. Волжский: ВПИ ВолгГТУ. 2009. 89 с.
11 Князева М. В. Инновационные подходы к преподаванию биохимии в медицинских вузах / Князева М. В., Колесов С. В., Хохленкова Н. В. и др. Инновационные подходы к развитию медицины, фармацевтики и эколого-биологических исследований. Одесса: КУПРИЕНКО СВ. 2015. 192 с.
12 Nurutdinova F. Tibbiyot oliygohi talabalarida biokimyo anidan laboratoriya mashgʻulotlarini virtual texnologiyalardan foydalanib oʻqitish// Ta’lim, fan va innovatsiya, 2023-yil, 6-son, 235-238 b.
13 Nurutdinova F.M. Tibbiyot universiteti talabalariga ― “Biokimyo” fanini innovatsion ta’lim muhitida oʻqitish aspektlari (tibbiyot oliy oʻquv yurtlari misolida)// “Pedagogik akmeologiya” xalqaro ilmiy-metodik jurnali, 2024-yil №1(9)-son, 44-47 b.
14 Nurutdinova F.M. Tibbiyot universiteti talabalariga ―Biokimyo fanini o‘qitishda axborot texnologiyalaridan foydalanish// “Pedagogik mahurat” ilmiynazariy va metodik jurnal, 2024-yil №3-son, 41-47 b.
15 Nurutdinova F.M. Tibbiyot OTMlarida biokimyo fanini o‘qitishda kompyuter modellaridan foydalanish afzalliklari// NamDU ilmiy axborotnomasi– 2024-yil, 3-son, 764-769 b.
16 Чошанов, М. А. Инженерия обучающих технологий [Текст] / М. А. Чошанов. – М. : Бином, 2011
17 Aronov P.M. Estimation of consensus value of interlaboratory measurement results accompanied by a minimum increase in associated uncertainty. Measurement Standards. Reference Materials. 2019;15(4):49-52.
Kutilmoqda