Maqolada axborot-komunikatsiya texnologiyalaridan foydalanib tibbiyot oliy ta’lim muassasalarida tahsil olayotgan talabalarga biokimyo fanidan darslarni innovatsion yondashuv asosida o‘tishda talabalar kompetentligini modellashtirish borasida olib borilgan tajriba sinov darslarining natijalari muhokama qilingan. Yetakchi guruhlarda “Lipidlar almashinuvi” mavzusidan ma’ruza, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlari turli xil usulda o‘tilib talabalardan so‘rovnomalar olingan.
Maqolada axborot-komunikatsiya texnologiyalaridan foydalanib tibbiyot oliy ta’lim muassasalarida tahsil olayotgan talabalarga biokimyo fanidan darslarni innovatsion yondashuv asosida o‘tishda talabalar kompetentligini modellashtirish borasida olib borilgan tajriba sinov darslarining natijalari muhokama qilingan. Yetakchi guruhlarda “Lipidlar almashinuvi” mavzusidan ma’ruza, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlari turli xil usulda o‘tilib talabalardan so‘rovnomalar olingan.
В статье рассматриваются результаты экспериментально-тестовых занятий, проведенных по моделированию компетентности студентов при прохождении
уроков биохимии на основе инновационного подхода к обучению студентов в высших медицинских учебных заведениях с использованием информационно-коммуникационных технологий. Лекции, практические и лабораторные занятия по теме «Липидный обмен» проводились в ведущих группах в различных формах, от студентов были получены анкеты.
The article discusses the results of experimental and test classes conducted to simulate the competence of students when taking biochemistry lessons based on an innovative approach to teaching students in higher medical educational institutions using information and communication technologies. Lectures, practical and laboratory classes on the topic “Lipid metabolism” were conducted in leading groups in various forms, questionnaires were received from students.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Nurutdinova F.M. | dotsent | Buxoro davlat tibbiyot institute |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Syakir M., Mahmud A., Achmad, A. The Model of ICT-Based Career Information Services and Decision-Making Ability of Learners // International Journal of Environmental and Science Education. 2016. № 11 (13). Р. 5969–5979. |
2 | Vaganova O. I., Medvedeva T. Y., Kirdyanova E. R. Innovative Approaches to Assessment of Results of Higher School Students Training // International Journal of Environmental and Science Education. 2016. № 11 (13). Р. 6246– 6254. |
3 | Khatony A., Dehghan N., Ahmadi F., Haghani H., Vehvilainen-Julkunen K. The effectiveness of web-based and face-to-face continuing education methods on nurses’ knowledge about AIDS: a comparative study // BMC Medical Education 2009. № 1. Available at: http://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles? query=§ion=&searchType=journalSearch&page=2&sort=relevance (Accessed 29 December 2015). |
4 | Frehywot, Vovides Y., Talib Z., Mikhail N., Ross H., Wohltjen H., Beda- da S., Korhumel K., Koumare A. K., Scott J. E-learning in medical education in resource constrained low- and middle-income countries // Human Resources for Health. 2013. Available at: http://www.human-resources-health.com/con- tent/11/1/4 (Accessed 26 December 2015). |
5 | Yodwisithsak P., Thowprasert W., Kiatipunsodsai S. Medical students, attitudes and behaviors toward application of information technology in clinical teaching // Thammasat Medical Journal. 2014. Vol. 14. № 3. Available at: http://www.tci-thaijo.org/index.php/tmj/article/view/21795/18797 (Accessed 26 December 2015). |
6 | Pineda La Serna, Z. K., Lope Lope, A., Ulloa De La Cruz, D. Y., Pérez Salas, C. L., & Shardin Flores, L. (2024). Virtual Education in Health Emergencies: Increasing the Use of Technology in University Education. Journal of Higher Education Theory and Practice, 24(3). https://doi.org/10.33423/jhetp.v24i3.6856. |
7 | Абдулгалимов Р. М., Абдулгалимова Г. Н. Информационные и коммуникационные технологии в системе медицинского образования // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 1 (38). С. 3–5. |
8 | Жигулина В. В. Инновационные технологии в преподавании биохимии в вузах медицинского профиля. Innovatory Technologies in Biochemistry Teaching at Medical Higher Educational Institutions // Здоровье и образование в XXI веке: электронный научно-образовательный вестник. 2015. № 4 (17). [Электрон. ресурс]. Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnye-tehnologii-v-prepodavanii-biohimii-v-vuzah-meditsinskogo-profilya-1#ixzz4QLkHQayG |
9 | Кефели-Яновская Е. И. Основные принципы применения информационных технологий в совершенствовании подготовки студентов на первых курсах обучения в медицинских университетах// Запорожский медицинский журнал. 2014. № 2 (83). С. 135–136. |
10 | Клюев С. А. Компьютерное моделирование: учебное пособие. Волжский: ВПИ ВолгГТУ. 2009. 89 с. |
11 | Князева М. В. Инновационные подходы к преподаванию биохимии в медицинских вузах / Князева М. В., Колесов С. В., Хохленкова Н. В. и др. Инновационные подходы к развитию медицины, фармацевтики и эколого-биологических исследований. Одесса: КУПРИЕНКО СВ. 2015. 192 с. |
12 | Nurutdinova F. Tibbiyot oliygohi talabalarida biokimyo anidan laboratoriya mashgʻulotlarini virtual texnologiyalardan foydalanib oʻqitish// Ta’lim, fan va innovatsiya, 2023-yil, 6-son, 235-238 b. |
13 | Nurutdinova F.M. Tibbiyot universiteti talabalariga ― “Biokimyo” fanini innovatsion ta’lim muhitida oʻqitish aspektlari (tibbiyot oliy oʻquv yurtlari misolida)// “Pedagogik akmeologiya” xalqaro ilmiy-metodik jurnali, 2024-yil №1(9)-son, 44-47 b. |
14 | Nurutdinova F.M. Tibbiyot universiteti talabalariga ―Biokimyo fanini o‘qitishda axborot texnologiyalaridan foydalanish// “Pedagogik mahurat” ilmiynazariy va metodik jurnal, 2024-yil №3-son, 41-47 b. |
15 | Nurutdinova F.M. Tibbiyot OTMlarida biokimyo fanini o‘qitishda kompyuter modellaridan foydalanish afzalliklari// NamDU ilmiy axborotnomasi– 2024-yil, 3-son, 764-769 b. |
16 | Чошанов, М. А. Инженерия обучающих технологий [Текст] / М. А. Чошанов. – М. : Бином, 2011 |
17 | Aronov P.M. Estimation of consensus value of interlaboratory measurement results accompanied by a minimum increase in associated uncertainty. Measurement Standards. Reference Materials. 2019;15(4):49-52. |