28

Mazkur maqolada jismoniy va ruhiy rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan shaxslarning ijtimoiy moslashuv muammolariga doir tahliliy dolzarb muammolar yoritilgan. Xususan, ko‘rish qobiliyatini yo‘qotgan shaxslarning ijtimoiy moslashuvining pedagogik, psixologik asoslari bayon qilingan. Muallif tiflopedagogikada ko‘rish qobiliyatini yo‘qotgan bolalarning ijtimoiy moslashuviga doir eng muhim ilmiy-nazariy va amaliy ishlarga to‘xtab o‘tgan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 16-09-2024
  • O'qishlar soni 28
  • Nashr sanasi 27-10-2023
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar69-70
Ўзбек

Mazkur maqolada jismoniy va ruhiy rivojlanishida nuqsoni bo‘lgan shaxslarning ijtimoiy moslashuv muammolariga doir tahliliy dolzarb muammolar yoritilgan. Xususan, ko‘rish qobiliyatini yo‘qotgan shaxslarning ijtimoiy moslashuvining pedagogik, psixologik asoslari bayon qilingan. Muallif tiflopedagogikada ko‘rish qobiliyatini yo‘qotgan bolalarning ijtimoiy moslashuviga doir eng muhim ilmiy-nazariy va amaliy ishlarga to‘xtab o‘tgan.

Русский

В данной статье освещены аналитические актуальные проблемы, связанные с проблемами социальной адаптации лиц с отклонениями в физическом и психическом развитии. В частности, описаны педагогические и психологические основы социальной адаптации слабовидящих. Автор сосредоточил внимание на важнейших в тифлопедагогике научно-теоретических и практических работах по социальной адаптации слабовидящих детей.

English

In this article, analytical current problems related to the problems of social adaptation of persons with disabilities in physical and mental development are covered. In particular, the pedagogical and psychological foundations of social adaptation of visually impaired persons are described. The author focused on the most important scientific, theoretical and practical works in typhlopedagogy on the social adaptation of visually impaired children.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Turgunboeva S.. Mutaxassis Yangi asr universiteti dotsenti v.b.
Havola nomi
1 1. Психологический словарь. – М., 1997. С.13.
2 2. Психология социальной работы. / Под. ред. М.А.Гулиной. – СПб., 2002. С.10.
3 3. Пятакова Н.П. Социальная адаптация слепых и слабовидящих людей в современном обществе: социально-философский анализ. // Дисс. ... канд. фило. наук. – Ростов-на-Дону, 2010. 27 с.
4 4. Turg‘unboev S.F. Imkoniyati cheklangan insonlar uchun jismoniy cheklovlar kasb turlarini egallashga to‘sqinlik qiladimi? // Zamonaviy ta’limda raqamli texnologiyalar: Filologiya va pedagogika sohasida zamonaviy tendensiyalar va rivojlanish omillari. / Onlayn Xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya. – Toshkent, 2020. 60-63 b.
5 5. Muminova L.R., Shomaxmudova R.Sh. Imkoniyati cheklangan bolalarni individual korreksion-rivojlantirish dasturining metodik asoslari. – T.: “Razzoqov O.J. bosmaxonasi”, 2007. 27 b.
Kutilmoqda