75

Гектометометр тўлқин узунлиги диапазонида (ГМТ) ташкил этилган поезд радио алоқа тармоқлари (ПРA) ўзаро гуруҳли канални ва диспетчерлик айланасининг исталган жойида жойлашган локомотив машинистлари билан поезд, локомотив ва энергия диспетчерларинингсўзлашувини таъминлайди. ПРA ҳаракатни тезкор бошқариш учун ишлатилади ва темир йўл транспортида хавфсизликни таъминлашнинг муҳим элементи ҳисобланади. Ташиш жараёнини бошқариш самарадорлиги ПРАнинг ишончлилигига боғлиқ. Ушбу мақолада қабул қилинган сигнал кучининг ўзгаришига йўналтирилган чизиғига яқин масофага боғлиқлигини тавсифловчи модел ёрдамида вагон лабораториясининг ўлчовлари тўғрисидаги маълумотларни умумлаштирилган талқин қилиш имконияти кўриб чиқилди. Уч модел параметрларини ҳисоблаш натижалари ва фарқлар катталиги таҳлил қилинган. Тақдим этилган натижалар таклиф қилинган усулдан  фойдаланган ҳолда вагон лаборатория томонидан олинган маълумотларга кўра ўлчовларни шарҳлаш ва йўналтирилган чизиқ параметрларини аниқлаш имкониятини берди. Ушбу усул ёрдамида ҳар бир босқичда ушбу параметрларнинг банкини тўплаш ва ўлчов натижаларини нафақат жорий, балки аввалги маълумотларни таҳлил қилиш имконияти мавжудлиги аниқланди.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 16-12-2024
  • O'qishlar soni 75
  • Nashr sanasi 31-03-2022
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar33-43
Ўзбек

Гектометометр тўлқин узунлиги диапазонида (ГМТ) ташкил этилган поезд радио алоқа тармоқлари (ПРA) ўзаро гуруҳли канални ва диспетчерлик айланасининг исталган жойида жойлашган локомотив машинистлари билан поезд, локомотив ва энергия диспетчерларинингсўзлашувини таъминлайди. ПРA ҳаракатни тезкор бошқариш учун ишлатилади ва темир йўл транспортида хавфсизликни таъминлашнинг муҳим элементи ҳисобланади. Ташиш жараёнини бошқариш самарадорлиги ПРАнинг ишончлилигига боғлиқ. Ушбу мақолада қабул қилинган сигнал кучининг ўзгаришига йўналтирилган чизиғига яқин масофага боғлиқлигини тавсифловчи модел ёрдамида вагон лабораториясининг ўлчовлари тўғрисидаги маълумотларни умумлаштирилган талқин қилиш имконияти кўриб чиқилди. Уч модел параметрларини ҳисоблаш натижалари ва фарқлар катталиги таҳлил қилинган. Тақдим этилган натижалар таклиф қилинган усулдан  фойдаланган ҳолда вагон лаборатория томонидан олинган маълумотларга кўра ўлчовларни шарҳлаш ва йўналтирилган чизиқ параметрларини аниқлаш имкониятини берди. Ушбу усул ёрдамида ҳар бир босқичда ушбу параметрларнинг банкини тўплаш ва ўлчов натижаларини нафақат жорий, балки аввалги маълумотларни таҳлил қилиш имконияти мавжудлиги аниқланди.

English

Train radio communication networks organized in the hectometer wavelength range provide an intergroup channel and communication between train and locomotive dispatchers and energy dispatchers with locomotive drivers located at any point of the dispatch circle. Train radio communication (TRC) is used for fast traffic control and is an important safety element in railway transport. The efficiency of transport process management depends on the reliability of the TRC. This article considers the possibility of a generalized interpretation of the data of laboratory measurements of a car using a model that describes the dependence of the change in the power of the received signal on the distance close to its guide line. The results of calculating the three parameters of the model and the magnitude of the differences were analyzed. The presented results made it possible, using the proposed method, to interpret the measurements and determine the parameters of the reference line according to the data obtained by the laboratory. Using this method, it was found that at each stage it is possible to collect a data bank of
parameters and analyze the results of measurements not only of the current, but also of previous data.

Русский

Сети радиосвязи поездов, организованные в гектометровом диапазоне длин волн (ГМВ), обеспечивают межгрупповой канал и связь между диспетчерами поездов, локомотивов и энергодиспетчерами с машинистами локомотивов, расположенными в любой точке диспетчерского круга. Поездная радиосвязь (ПРС) используется для быстрого управления движением и является важным элементом безопасности на железнодорожном транспорте. Эффективность управления транспортными процессами зависит от надежности ПРС. В данной статье рассмотрена возможность обобщенной интерпретации данных лабораторных измерений вагона с использованием модели, описывающей зависимость изменения мощности принимаемого сигнала от расстояния, близкого к его направляющей линии. Были проанализированы результаты расчета трех параметров модели и величины различий. Представленные результаты позволили с помощью предложенного метода интерпретировать измерения и определять параметры ориентировочной линии по данным, полученным лабораторией. С помощью данного метода установлено, что на каждом этапе есть возможность собрать банк данных параметров и проанализировать результаты измерений не только текущего, но и предыдущие данные.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Kurbanov J.F. Professor Tashkent State Transport University
2 Khusnidinova N.F. Doctoral student Tashkent State Transport University
Havola nomi
1 1. Model and device for measuring the parameters of the technological radio communication network in the “on-line” mode in the signaling and communication laboratory wagon. Kurbanov Janibek Fayzullayevich;Sattarov Khurshid Abdishukurovich; Yaronova Natalya Valerovna; Xusnidinova Nazima Faxridinovna. 2020 International Conference on Information Science and Communications Technologies (ICISCT) DOI: 10.1109/ICISCT50599.2020.9351422
2 2. Intelligent railway transport radio communication based on neural networks. Igor Kolesnikov, Natalya Yaronova, Janibek Kurbanov and Nozima Khusnidinova. E3S Web of Conferences 264, 05044 (2021). CONMECHYDRO - 2021
3 3. Kupriyanovsky V.P. et al. Digital Railway - Forecasts, Innovations, Projects // International Journal of Open Information Technologies. - 2016. - T.4. - No. 9.- P.34-43.
4 4. Schneps-Schnappe M.A., Kupriyanovsky V.M. Mobile network GSM-R-the basis of digital railway. Moscow State University – Moscow, p. 222-230, 2016.
5 5. Nikolaev D.E. Digital railway - innovative standards and their role/ / International Journal of Open Information Technologies-2016-T4 No. 10, pp. 55-61.
6 6. M. A. Schneps-Schnappe, N. O. Fedorova, G. V. Sukonnikov, V. P. Kupriyanovsky, Digital railway and the transition from the GSM-R network to LTE-R and 5G-R-will it take place? / International journal of Open Information Tehnologies-2017 T1-No. 1. pp. 71-79
7 7. About the fate of railway signalling GSM-R /M. A. Snaps – Sneppe, Suprunovskiy V. P., Namiot D. E. // International Journal of Open Information Technologies, 2019, No. 7. With 53-59.
8 8. Bandwidth and the Economics of digital railway transformation of signaling and train control / V. P. Suprunovskiy, P. V. Suprunovskiy, N. About. Fedorov, G. V. Solonnikov, O. N. Dunaev, D. E. Namiot // International Journal of Open Information Technologies, – 2017 - №3. With 117-132
9 9. Radio communication systems of high-speed railway transport / D. N. Roenkov, P. A., Plekhanov, V. V. Shmatchenko / / Bulletin of the results of scientific research – 2017 - No. 3. From 57-68.
10 10. Basic functional requirements for the radio communication system of the maglev VV Shmatchenko, DN Roenkov, NV Yaronova. Transportation Systems and Technology 2 (2), 94- 95.
11 11. Mobile communication 5G / P. A. Plekhanov, D. N. Roenkov / / Avtomatika, svyaz, informatika. 2019. No. 5. pp. 8-12.
Kutilmoqda