6

Ushbu maqolada innovatsion texnologiyalarni dars jarayoniga joriy etish va o‘quv jarayonini samarali tashkil etish masalalari atroflicha tahlil qilinadi. O‘quvchilarning yangi bilimlarni o‘zlashtirishlari uchun innovatsion yondashuvlardan foydalanish usullari muhokama qilinadi. Shuningdek, raqamli transformatsiya sharoitida maktab ta’limi, xususan, informatika va axborot texnologiyalari fanlarini rivojlantirish masalalariga alohida e’tibor qaratiladi. Maqolada umumta’lim maktablarida o‘quvchilarga innovatsion texnologiyalarning nazariy asoslari, zamonaviy tendensiyalari va ularni o‘qitishda samarali qo‘llash usullari yoritiladi. Bundan tashqari, ta’lim jarayonida raqamli texnologiyalar, sun’iy intellekt, virtual va kengaytirilgan reallik, interfaol o‘qitish usullari kabi innovatsion yondashuvlar ahamiyati ko‘rib chiqilib, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni qo‘llash bo‘yicha tavsiyalar beriladi.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 28-04-2025
  • O'qishlar soni 6
  • Nashr sanasi 21-02-2025
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar77-83
Ўзбек

Ushbu maqolada innovatsion texnologiyalarni dars jarayoniga joriy etish va o‘quv jarayonini samarali tashkil etish masalalari atroflicha tahlil qilinadi. O‘quvchilarning yangi bilimlarni o‘zlashtirishlari uchun innovatsion yondashuvlardan foydalanish usullari muhokama qilinadi. Shuningdek, raqamli transformatsiya sharoitida maktab ta’limi, xususan, informatika va axborot texnologiyalari fanlarini rivojlantirish masalalariga alohida e’tibor qaratiladi. Maqolada umumta’lim maktablarida o‘quvchilarga innovatsion texnologiyalarning nazariy asoslari, zamonaviy tendensiyalari va ularni o‘qitishda samarali qo‘llash usullari yoritiladi. Bundan tashqari, ta’lim jarayonida raqamli texnologiyalar, sun’iy intellekt, virtual va kengaytirilgan reallik, interfaol o‘qitish usullari kabi innovatsion yondashuvlar ahamiyati ko‘rib chiqilib, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni qo‘llash bo‘yicha tavsiyalar beriladi.

Русский

В статье дается комплексный анализ вопросов внедрения инновационных технологий в учебный процесс и эффективной организации учебного процесса. Обсуждаются методы использования инновационных подходов, помогающих учащимся приобретать новые знания. Особое внимание будет уделено развитию школьного образования, в частности информатики и информационных технологий, в условиях цифровой трансформации. В статье рассматриваются теоретические основы, современные тенденции и методы эффективного применения инновационных технологий в обучении учащихся общеобразовательных школ. Кроме того, рассматривается значение инновационных подходов, таких как цифровые технологии, искусственный интеллект, виртуальная и дополненная реальность, интерактивные методы обучения в образовательном процессе, а также даются рекомендации по использованию передовых педагогических технологий.

English

This article provides a comprehensive analysis of the issues of introducing innovative technologies into the teaching process and effectively organizing the learning process. Methods of using innovative approaches for students to master new knowledge are discussed. Special attention is also paid to the development of school education, in particular, computer science and information technology subjects, in the context of digital transformation. The article covers the theoretical foundations of innovative technologies for students in secondary schools, modern trends, and methods of their effective application in teaching. In addition, the importance of innovative approaches such as digital technologies, artificial intelligence, virtual and augmented reality, and interactive teaching methods in the educational process is considered, and recommendations are given for the use of advanced pedagogical technologies.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Mamajanov .Y. “Axborot texnologiyalari” kafedrasi mudiri, Texnika fanlari nomzodi, dotsent Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
2 Mamajanova K.R. stajor-o‘qituvchi Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
Havola nomi
1 Новые педагогические технологии в системе образования / Под ред. докт. пед. наук., проф. Е.С.Полат. – М.: АКАДЕМИЯ, 2001.
2 Abdurazzоqоv, Ilhоm Rustamоvich. Fransiya va Avstraliya davlatlarida infоrmatika va axbоrоt texnоlоgiyalari fanining rivоjlanishi, о‘qitishda qо‘llaniladigan metоdlar // Wоrld Scientific Research Jоurnal, 8(1), 2022. – B. 123-126.
3 Шаходжаев M.A., Бегматов Э.М., Хамдамов Н.Н., Нумонжонов Ш.Д. Методы эффективного использования информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе // Проблемы современной науки и образования, 2019.
4 Iacоpо, Falciani. "Flipped classrооm". Eurоpass Teacher Academy. Retrieved 2022-12-16.
5 Abdurazzоqоv I.R., Mamatmurоtоv R.S. о‘g‘li. Xоrijiy davlatlar tajribasi asоsida infоrmatika ta’limi samaradоrligini оshirishga qaratilgan texnоlоgiyalar. schоlar, 1(28), 2023. – B. 323-328.
6 Abdurazzоqоv, Ilhоm Rustamоvich. Rivоjlangan xоrijiy mamlakatlarda infоrmatika va axbоrоt texnоlоgiyasi fanining о‘rni // PEDAGОGS Jurnali, 2022. 20(1). – B. 58-61.
7 Bell T., Andreae P., Rоbins A. Yangi Zelandiya maktablarida infоrmatikani jоriy etish bо'yicha amaliy tadqiqоt // Kоmpyuter ta’limi bо‘yicha ACM оperatsiyalari (TОCE), 2014. 14-jild. 2. – B. 10-43.
8 Фарходжонова Н.Ф. Проблемы применения инновационных технологий в образовательном процессе на международном уровне. Инновационные тенденции, социально-экономические и правовые проблемы взаимодействия в международном пространстве, 2016.
9 Колесникова Т.А., Колокольникова З.У. Лобанова О.Б. Применение инновационных технологий в образовательном процессе современной школы // Научное обозрение. Педагогические науки, 2017. № 6-2. – С. 261-269.
10 Алексеева Л.Н. Инновационные технологии как ресурс эксперимента / Л.. Алексеева // Учитель, 2009. № 3. – С. 28.
Kutilmoqda