Ushbu maqolada o‘qish malakalarini egallash maktabda o‘qitiladigan barcha predmetlarni muvaffaqiyatli o‘zlashtirishning muhim sharti hisoblanadi. O‘qish faoliyatning asosiy turi bo‘lib, o‘quvchilarni g‘oyaviy-siyosiy, aqliy, estetik va nutqiy tomondan rivojlantirish uchun juda katta imkoniyat yaratadi. O‘qish darslarida o‘quvchilarning o‘qish malakalari shakllantiriladi va takomillashtiriladi. O‘qish malakasining sifatlari o‘zaro bog‘liq bo‘lib, ularning asosida ongli o‘qish hisoblanadi. O‘qish darslarida asar ustida ishlashni shunday tashkil etish kerakki, asar mazmunini tahlil qilish o‘qish malakalarini takomillashtirishga yo‘naltirilgan bo‘lsin. To‘g‘ri o‘qish deganda xato qilmasdan, yanglishmasdan o‘qish tushuniladi, ya’ni to‘g‘ri o‘qish so‘zning tovush-harf tarkibini, grammatik shakllarini buzmasdan, so‘zdagi tovush yoki bo‘g‘inni tushirib qoldirmay, boshqa tovushni qo‘shmay, harflar o‘rnini almashtirmay, aniq talaffuz qilib, so‘zga urg‘uni to‘g‘ri qo‘yib o‘qish hisoblanadi.
Ushbu maqolada o‘qish malakalarini egallash maktabda o‘qitiladigan barcha predmetlarni muvaffaqiyatli o‘zlashtirishning muhim sharti hisoblanadi. O‘qish faoliyatning asosiy turi bo‘lib, o‘quvchilarni g‘oyaviy-siyosiy, aqliy, estetik va nutqiy tomondan rivojlantirish uchun juda katta imkoniyat yaratadi. O‘qish darslarida o‘quvchilarning o‘qish malakalari shakllantiriladi va takomillashtiriladi. O‘qish malakasining sifatlari o‘zaro bog‘liq bo‘lib, ularning asosida ongli o‘qish hisoblanadi. O‘qish darslarida asar ustida ishlashni shunday tashkil etish kerakki, asar mazmunini tahlil qilish o‘qish malakalarini takomillashtirishga yo‘naltirilgan bo‘lsin. To‘g‘ri o‘qish deganda xato qilmasdan, yanglishmasdan o‘qish tushuniladi, ya’ni to‘g‘ri o‘qish so‘zning tovush-harf tarkibini, grammatik shakllarini buzmasdan, so‘zdagi tovush yoki bo‘g‘inni tushirib qoldirmay, boshqa tovushni qo‘shmay, harflar o‘rnini almashtirmay, aniq talaffuz qilib, so‘zga urg‘uni to‘g‘ri qo‘yib o‘qish hisoblanadi.
В статье утверждается, что приобретение навыков чтения является важной предпосылкой для успешного освоения всех предметов, изучаемых в школе. Чтение – это основополагающая деятельность, которая предоставляет учащимся прекрасную возможность развиваться в идеологическом, политическом, интеллектуальном, эстетическом и вербальном плане. На уроках чтения развиваются и совершенствуются навыки чтения учащихся. Качества навыков чтения взаимосвязаны, и их основой является осознанное чтение. На уроках чтения работа над произведением должна быть организована таким образом, чтобы анализ содержания произведения был направлен на совершенствование навыков чтения. Правильное чтение означает чтение без ошибок и погрешностей, то есть правильное чтение – это чтение без искажения звуко-буквенного состава слова, грамматических форм, звука или слога в слове. Таковым считается чтение без пропуска согласной, без добавления дополнительных звуков, без изменения положения букв, с точным произношением и правильным ударением в слове.
This article considers the acquisition of reading skills as an important condition for the successful mastery of all subjects taught at school. Reading is the main type of activity, which creates a great opportunity for the ideological-political, intellectual, aesthetic and speech development of students. In reading lessons, students’ reading skills are formed and improved. The qualities of reading skills are interrelated, and conscious reading is based on them. In reading lessons, work on the work should be organized in such a way that the analysis of the content of the work is aimed at improving reading skills. Correct reading is understood as reading without making mistakes or errors, that is, correct reading is reading without distorting the sound-letter structure and grammatical forms of a word, without omitting a sound or syllable in a word, without adding another sound, without changing the position of letters, with clear pronunciation, and with the correct stress on the word.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Jumayeva G.T. | “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi dotsenti, Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) | Termiz iqtisodiyot va servis universiteti |
2 | Sattarova M.K. | “Boshlang‘ich ta’lim” kafedrasi magistri | Termiz iqtisodiyot va servis universiteti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Ashrapova T, Odilova M. Boshlang‘ich sinflarda ona tili o‘qitish metodikasi. – Qo‘qon, 2008. – B. 10-12. |
2 | Azimоva I, Mavlоnоva K. Оna tili va о‘qish savоdxоnligi: 2-sinf о‘qituvchilari uchun metоdik qо‘llanma. – Tоshkent: Respublika Ta’lim Markazi, 2021. |
3 | Жумаева Г. Т. Современные технологии обучения учащихся // Евразийский научный журнал, 2016, №. 6. – C. 456-458. |
4 | Jumayeva G. T. Psychological-pedagogical characteristics and structural components of the development of professional culture among school teachers // web of scientist: international scientific research journal. ISSN: 2776-0979, Volume 4, Issue5, May, 2023. – P. 213-222. URL: https://wos.academiascience.org/index.php/wos/article/view/ |
5 | Jumayeva G.T., Sattarova M.K. The effectiveness of socio historical topics in understanding the worldview of primary school students // International Journal of Studies in Advanced Education, 2024. – P. 10-13. |
6 | Yо‘ldоsheva SH., Masharipоva U., Xudоyberdiyev D. Bоshlang‘ich sinf о‘quvchilarini lisоniy tahlilga о‘rgatish. – Tоshkent: Fan va texnоlоgiya, 2012. |