11

Texnika oliy o‘quv yurti talabalarining kreativ potensialini rivojlantirish konsepsiyasi innovatsion g‘oyalarni ilgari surish, muammolarni hal qilishda kreativ yondashuvni shakllantirishga qaratilgan. Talabalar amaliy mashg‘ulotlar, ilmiy loyihalar va startaplar orqali nazariy bilimlarini real hayotga tatbiq etishga o‘rganadilar. Shuningdek mazkur maqolada texnik oliy o‘quv yurtlari talabalarining kreativ potensialini rivojlantirish konsepsiyasi tahlil qilinadi. Talabalarning muammolarni yechish, innovatsion fikrlash va ijodiy yondashuv qobiliyatlarini shakllantirish zamonaviy ta’limning dolzarb yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. Shuning uchun kreativ potensialni rivojlantirishning nazariy asoslari, samarali metodlari va ilg‘or pedagogik texnologiyalari o‘rganiladi. Shu bilan birga, texnik ta’lim tizimida innovatsion muhit yaratish, amaliy mashg‘ulotlarni kuchaytirish va ijodiy loyihalarni qo‘llab-quvvatlashning ahamiyati ochib beriladi. Tadqiqot natijalari texnik mutaxassislarni tayyorlash jarayonida kreativlikni oshirishga xizmat qiladi.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 29-04-2025
  • O'qishlar soni 11
  • Nashr sanasi 20-04-2025
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar100-109
Ўзбек

Texnika oliy o‘quv yurti talabalarining kreativ potensialini rivojlantirish konsepsiyasi innovatsion g‘oyalarni ilgari surish, muammolarni hal qilishda kreativ yondashuvni shakllantirishga qaratilgan. Talabalar amaliy mashg‘ulotlar, ilmiy loyihalar va startaplar orqali nazariy bilimlarini real hayotga tatbiq etishga o‘rganadilar. Shuningdek mazkur maqolada texnik oliy o‘quv yurtlari talabalarining kreativ potensialini rivojlantirish konsepsiyasi tahlil qilinadi. Talabalarning muammolarni yechish, innovatsion fikrlash va ijodiy yondashuv qobiliyatlarini shakllantirish zamonaviy ta’limning dolzarb yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. Shuning uchun kreativ potensialni rivojlantirishning nazariy asoslari, samarali metodlari va ilg‘or pedagogik texnologiyalari o‘rganiladi. Shu bilan birga, texnik ta’lim tizimida innovatsion muhit yaratish, amaliy mashg‘ulotlarni kuchaytirish va ijodiy loyihalarni qo‘llab-quvvatlashning ahamiyati ochib beriladi. Tadqiqot natijalari texnik mutaxassislarni tayyorlash jarayonida kreativlikni oshirishga xizmat qiladi.

Русский

Концепция развития креативного потенциала студентов технических высших учебных заведений направлена на продвижение инновационных идей и формирование креативного подхода к решению проблем. Студенты учатся применять свои теоретические знания в реальной жизни через практические занятия, научные проекты и стартапы. В данной статье также анализируется концепция развития креативного потенциала студентов технических высших учебных заведений. Формирование у студентов навыков решения проблем, инновационного мышления и творческого подхода является одним из актуальных направлений современного образования. Поэтому изучаются теоретические основы, эффективные методы и передовые педагогические технологии развития креативного потенциала. Наряду с этим раскрывается значение создания инновационной среды в системе технического образования, усиления практических занятий и поддержки творческих проектов. Результаты исследования способствуют повышению креативности в процессе подготовки технических специалистов.

English

The concept of developing the creative potential of students in technical higher education institutions is focused on promoting innovative ideas and fostering a creative approach to problem-solving. Students learn to apply their theoretical knowledge to real-life situations through practical exercises, scientific projects, and startups. This article also analyzes the concept of developing the creative potential of students in technical higher education institutions. Forming students’ problem-solving skills, innovative thinking, and creative approach is one of the key directions of modern education. Therefore, the theoretical foundations, effective methods, and advanced pedagogical technologies for developing creative potential are studied. Additionally, the importance of creating an innovative environment in the technical education system, enhancing practical training, and supporting creative projects is highlighted. The research results contribute to increasing creativity in the process of training technical specialists.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Xalmuratova J.G. “Ijtimoiy fanlar va jismoniy madaniyat” kafedrasi dotsenti Toshkent to‘qimachilik va yengil sanoat instituti
2 Ma'rufjonov Q.N. “Iqtisodiyot” kafedrasi magistranti Toshkent to‘qimachilik va yengil sanoat instituti
Havola nomi
1 Беспалько В.П. Слагаемые педагогические технологии. – М: Педагогика, 1989.
2 Астадурьян, Араксия Пандухтовна. Интеграция учебных ситуаций в процессе обучения. – Краснодар, 2005.
3 Страшнюк, Светлана Юрьевна. Интеграция по модульной основе гуманитарных дисциплин в техническом ВУЗе для развития комплексных умений студентов. – Кемерово, 2003.
4 Siddiqov I., Igamberdiyev M. Pedagogika oliygohlarida talabalarning ijodiy qobiliyatlarini shakllantirishda muammoli ta’lim texnologiyalaridan foydalanish // Oriental Renaissance: Innovative, Educational, Natural and Social Sciences, 2021, 1(11). – B. 1146-1163.
5 Masharipova G.K. The Scientific Heritage of the Scholars of Khorazm Mamun Academy Who Made Great Inventions of the Middle Age // Europäische Fachhochschule. European Applied Sciences, – P. 13-14.
6 Masharipova G.K., Ergashova Sh. The View of Eastern Thinkers on Youth Education // International Conference on Research Innovations in Multidisciplinary Sciences., March 6th-7th. – New York, USA, 2021. – P. 336-338.
7 Masharipova G.K. Great Discoveries of the Middle Ages – The Contribution of Khorezm Mathematicians to the Development of Science. Monograph. – Tashkent: Navruz, 2021. – P. 210.
8 Masharipova G.K. Main Research Areas of Scientists of the Khorazm Academy of Ma’mun. American Journal of Advanced Scientific Research, 2024. – P. 242-247.
9 Masharipova G.K. Actual Problems of Teaching the Subject “Religious Studies”. Academic Research in Educational Sciences. NUU Conference 2. – P. 812-816.
Kutilmoqda