Mamlakatimizda ta’lim tizimining asosiy mazmuni, shakli, vositalari hamda samarali usullarini tanlashda innovatsion texnologiyalarga asoslaniladi. Ta’lim taraqqiyotini tezlashtirib rivojlantiradigan texnologiyalarni qo‘llash zamonaviy ta’limning asosiy maqsadidir. O‘quvchi madaniyati va ta’lim ustuvorligini oshirish innovatsion texnologiyalar, ya’ni yangilik yaratish jarayonidan kelib chiqadi. Ta’limda innovatsion texnologiyalardan foydalanish amaliy va nazariy mashg‘ulotlar davomida o‘quvchi yoki talabaning ijodiy qobiliyatini rivojlantirib, ijod qilish va izlanishga da’vat etadi; bilim olishga, nazariy mashg‘ulotlarni mustaqil egallashga bo‘lgan qiziqishni oshiradi; talabani ta’lim obyektidan ta’lim subyektiga aylantirishga xizmat qiladi hamda mashg‘ulotlarda pedagog va talabaning doimiy hamkorligini ta’minlaydi. Aynan shu jihatdan maqolada o‘zlashtirishni faollashtirib, maqsadga erishishni ta’minlovchi hamda natijani kafolatlovchi innovatsion ta’lim texnologiyalaridan foydalanishning o‘ziga xos jihatlari yoritib berilgan.
Mamlakatimizda ta’lim tizimining asosiy mazmuni, shakli, vositalari hamda samarali usullarini tanlashda innovatsion texnologiyalarga asoslaniladi. Ta’lim taraqqiyotini tezlashtirib rivojlantiradigan texnologiyalarni qo‘llash zamonaviy ta’limning asosiy maqsadidir. O‘quvchi madaniyati va ta’lim ustuvorligini oshirish innovatsion texnologiyalar, ya’ni yangilik yaratish jarayonidan kelib chiqadi. Ta’limda innovatsion texnologiyalardan foydalanish amaliy va nazariy mashg‘ulotlar davomida o‘quvchi yoki talabaning ijodiy qobiliyatini rivojlantirib, ijod qilish va izlanishga da’vat etadi; bilim olishga, nazariy mashg‘ulotlarni mustaqil egallashga bo‘lgan qiziqishni oshiradi; talabani ta’lim obyektidan ta’lim subyektiga aylantirishga xizmat qiladi hamda mashg‘ulotlarda pedagog va talabaning doimiy hamkorligini ta’minlaydi. Aynan shu jihatdan maqolada o‘zlashtirishni faollashtirib, maqsadga erishishni ta’minlovchi hamda natijani kafolatlovchi innovatsion ta’lim texnologiyalaridan foydalanishning o‘ziga xos jihatlari yoritib berilgan.
В нашей стране выбор основного содержания, формы, средств и эффективных методов системы образования основывается на инновационных технологиях. Применение технологий, ускоряющих и развивающих развитие образования, является основной целью современного образования. Повышение культуры учащихся и приоритетности образования вытекает из инновационных технологий, то есть процесса создания новшеств. Использование инновационных технологий в образовании развивает творческие способности учащегося или студента во время практических и теоретических занятий, побуждает к творчеству и исследованиям; повышает интерес к получению знаний, самостоятельному освоению теоретических занятий; служит превращению студента из объекта обучения в субъект обучения и обеспечивает постоянное сотрудничество педагога и студента на занятиях. Именно с этой точки зрения в статье освещены особенности использования инновационных образовательных технологий, которые активизируют усвоение, обеспечивают достижение цели и гарантируют результат.
In our country, the selection of the main content, form, means, and effective methods of the education system is based on innovative technologies. The application of technologies that accelerate and develop educational progress is the main goal of modern education. Increasing the priority of student culture and education stems from innovative technologies, that is, the process of creating something new. The use of innovative technologies in education develops the creative abilities of the student or pupil during practical and theoretical classes, encourages creativity and research; increases interest in acquiring knowledge, independent mastery of theoretical classes; serves to transform the student from an object of education into a subject of education and ensures constant cooperation between the teacher and the student in classes. In this regard, the article highlights the specific aspects of using innovative educational technologies that activate learning, ensure the achievement of the goal, and guarantee the result.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Sabirova N.E. | “Tillarni o‘qitish metodikasi” kafedrasi mudiri, professor, Filologiya fanlari doktori (DSc) | Xorazm viloyati Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazi |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Olimov Sh.Sh. Pedagogik texnologiyalar. – Toshkent: Universitet, 2020. – B. 220. |
2 | Qodirov B. Komil inson tarbiyasi. – Toshkent: Mehnat, 2001. – B. 180. |
3 | Qurbonov M. Milliy tarbiya: Respublika ma’naviyati va ma’rifat kengashi, milliy g‘oya va mafkura ilmiy-amaliy maruza. – Toshkent: Ma’naviyat, 2007. – B. 240. |
4 | Shomirzayev M.X. O‘zbek milliy hunarmandchiligida innovatsion jarayonlar. – Toshkent: Yangi nashr, 2019. – B. 175. |
5 | Topildiev V. Ta’lim va tarbiya jarayonlarini tashkil etishning me’yoriy-huquqiy asoslari. – Toshkent: Universitet, 2015. – B. 210. |
6 | Ziyomuhamedov B. Pedagogika: Oliy o‘quv yurtlari uchun o‘quv qo‘llanma. – Toshkent: Turon-Iqbol, 2006. – B. 300. |
7 | Jurayev B.T. Pedagogik va psixologik fanlarni o‘qitish metodikasi. – Buxoro: Fan va ta’lim, 2022. – B. 195. |
8 | Hasanboyev J., Turaqulov H.A., Alqarov I.Sh., Usmanov N.O‘. Pedagogika. – Toshkent: Noshir, 2016. – B. 250. |
9 | Saidnazarova G.B. Tarbiya fanini o‘qitish metodikasi. – Buxoro: Kamolot, 2024. – B. 180. |
10 | Асекретов О.К., Борисов Б.А., Бугакова Н.Ю. и др. Современные образовательные технологии: педагогика и психология: монография. – Новосибирск: РНС, 2015. – C. 230. |