Ushbu maqolada maktab o‘quvchilarining o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayoni turli konseptual yondashuvlar asosida chuqur tahlil qilinadi. O‘quvchilarning shaxsiy taraqqiyoti, mustaqil ta’lim olish qobiliyati va intellektual salohiyatini oshirish omillari keng muhokama etiladi. Psixologik jihatdan o‘quvchilarning ruhiy tayyorgarligi va o‘ziga ishonchi kabi omillar o‘rganiladi. Pedagogik yondashuvda esa ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan innovatsion metodlar va ularning o‘quvchilarning rivojlanishiga ta’siri ko‘rib chiqiladi. Sotsiologik omillar bo‘yicha o‘quvchilarning oilaviy va ijtimoiy muhitlari ularning o‘z-o‘zini anglash va rivojlantirish jarayoniga qanday ta’sir ko‘rsatishi tahlil qilinadi. Shuningdek, ta’lim tizimida axborot texnologiyalarining roli va ularning o‘quvchilarning bilim olish jarayonidagi ahamiyati ta’kidlanadi. Turli nazariyalar va amaliy misollar asosida o‘quvchilarning o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayonini samarali oshirish bo‘yicha takliflar beriladi.
Ushbu maqolada maktab o‘quvchilarining o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayoni turli konseptual yondashuvlar asosida chuqur tahlil qilinadi. O‘quvchilarning shaxsiy taraqqiyoti, mustaqil ta’lim olish qobiliyati va intellektual salohiyatini oshirish omillari keng muhokama etiladi. Psixologik jihatdan o‘quvchilarning ruhiy tayyorgarligi va o‘ziga ishonchi kabi omillar o‘rganiladi. Pedagogik yondashuvda esa ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan innovatsion metodlar va ularning o‘quvchilarning rivojlanishiga ta’siri ko‘rib chiqiladi. Sotsiologik omillar bo‘yicha o‘quvchilarning oilaviy va ijtimoiy muhitlari ularning o‘z-o‘zini anglash va rivojlantirish jarayoniga qanday ta’sir ko‘rsatishi tahlil qilinadi. Shuningdek, ta’lim tizimida axborot texnologiyalarining roli va ularning o‘quvchilarning bilim olish jarayonidagi ahamiyati ta’kidlanadi. Turli nazariyalar va amaliy misollar asosida o‘quvchilarning o‘z-o‘zini rivojlantirish jarayonini samarali oshirish bo‘yicha takliflar beriladi.
В данной статье на основе различных концептуальных подходов глубоко анализируется процесс саморазвития школьников. Широко обсуждаются факторы личностного развития учащихся, способности к самостоятельному обучению и повышения интеллектуального потенциала. С психологической точки зрения изучаются такие факторы, как психологическая подготовка и уверенность в себе учащихся. В педагогическом подходе рассматриваются инновационные методы, используемые в образовательном процессе, и их влияние на развитие учащихся. По социологическим факторам анализируется, как семейная и социальная среда учащихся влияет на процесс их самосознания и развития. Также подчеркивается роль информационных технологий в системе образования и их значение в процессе обучения учащихся. На основе различных теорий и практических примеров даются предложения по эффективному повышению процесса саморазвития учащихся.
In this article, the process of self-development of schoolchildren is deeply analyzed based on various conceptual approaches. Factors of personal development, the ability to learn independently, and increasing the intellectual potential of students are widely discussed. Psychologically, factors such as students' psychological preparedness and self-confidence are studied. In the pedagogical approach, innovative methods used in the educational process and their influence on the development of students are considered. By sociological factors, it is analyzed how the family and social environment of students influences the process of their self-awareness and development. The role of information technologies in the education system and their significance in the process of students' learning are also emphasized. Based on various theories and practical examples, proposals are given for the effective improvement of the process of self-development of students.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Orazbayeva G.J. | “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi dotsenti, Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) | Qoraqalpoq davlat universiteti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Ўзбекистон Республикаси Президентининг қарори, 08.05.2019 йилдаги ПҚ-4312-сон |
2 | Sabirova N.R, Yusupov J.R. O‘quvchilarda o‘z-o‘zini rivojlantirish va bilim olishi uchun ijtimoiy kompetentsiyalarni shakllantirishning asosiy vazifalari // Ta’lim Innovatsiyasi va Integratsiyasi, 2024, 12(2). – P. 60–64. https://web-journal.ru/ilmiy/article/view/2784 |
3 | Duisenov N. The problem of developing the creative talents of small school students // Экономика и социум. 2021, №2(81). |
4 | Bandura, A. Social Learning Theory. – Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1977. |
5 | Piaget, J. La naissance de l’intelligence chez l’enfant. – Neuchâtel: Delachaux et Niestlé, 1936. (Eng.: The Origins of Intelligence in Children, 1952). |
6 | Dewey, J. Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy of Education. – New York: Macmillan, 1916. |