10

Ushbu maqolada aksiologik yondashuv vositasida bo‘lajak o‘qituvchilarni ijtimoiy pedagogik jarayonga tayyorgarligi, talabalarda qadriyatli muloqot madaniyatini shakllantirish imkoniyatlari, talaba-yoshlarni faol ijtimoiy va kasbiy munosabatlarga jalb etish kabi masalalar mazmuni bayon etilgan. Shuningdek, bo‘lajak o‘qituvchilarning ta’lim jarayonida qadriyatlarga asoslangan holda jamiyatda o‘zini tutish me’yorlari, qadriyatli kompetensiyalarni rivojlantirish hamda qadriyatli faoliyat ko‘rsatish imkoniyatlari yoritib berilgan. Shu bilan birga, maqolada ta’lim oluvchilarda erkinlik, fuqarolik, ijtimoiy va demokratik qadriyatlarni anglashi va ularni tan olishi ta’lim tizimiga jamiyat tomonidan qo‘yilgan ijtimoiy buyurtmalarning mazmunini anglash omillari keltirilgan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 29-04-2025
  • O'qishlar soni 10
  • Nashr sanasi 20-04-2025
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar154-161
Ўзбек

Ushbu maqolada aksiologik yondashuv vositasida bo‘lajak o‘qituvchilarni ijtimoiy pedagogik jarayonga tayyorgarligi, talabalarda qadriyatli muloqot madaniyatini shakllantirish imkoniyatlari, talaba-yoshlarni faol ijtimoiy va kasbiy munosabatlarga jalb etish kabi masalalar mazmuni bayon etilgan. Shuningdek, bo‘lajak o‘qituvchilarning ta’lim jarayonida qadriyatlarga asoslangan holda jamiyatda o‘zini tutish me’yorlari, qadriyatli kompetensiyalarni rivojlantirish hamda qadriyatli faoliyat ko‘rsatish imkoniyatlari yoritib berilgan. Shu bilan birga, maqolada ta’lim oluvchilarda erkinlik, fuqarolik, ijtimoiy va demokratik qadriyatlarni anglashi va ularni tan olishi ta’lim tizimiga jamiyat tomonidan qo‘yilgan ijtimoiy buyurtmalarning mazmunini anglash omillari keltirilgan.

Русский

В данной статье изложено содержание таких вопросов, как подготовка будущих педагогов к социально-педагогическому процессу средствами аксиологического подхода, возможности формирования у учащихся культуры ценностного общения, вовлечение учащихся-молодежи в активные общественно-профессиональные отношения. Также освещаются нормы поведения будущих учителей в обществе, основанные на ценностях в образовательном процессе, возможности развития ценностных компетенций и ценностной деятельности. Вместе с Су в статье рассматриваются факторы, влияющие на то, как получатели образования осознают и признают ценности свободы, гражданственности, социализма и демократии, а также содержание социальных порядков, заложенных обществом в системе образования.

English

This article describes the content of such issues as the preparation of future teachers for the social pedagogical process by means of an axiological approach, the possibility of forming a culture of valuable communication in students, the involvement of student-youth in active social and professional relations. Also, the opportunities of future teachers in the educational process based on values are highlighted in the norms of behavior in society, the development of valuable competencies and the development of valuable activities. Together with Su, the article presents the factors of understanding the content of social orders placed on the educational system by society, in which educators perceive and recognize freedom, civic, social and democratic values

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Berdiyeva .S. “Pedagogika” kafedrasi dotsenti Axborot texnologiyalari va menejment universiteti
Havola nomi
1 Лихачев Б.Т. Педагогика. Курс лекций: учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений и слушателей ИПК и ФПК. – М.: Прометей, 1992. – C. 528.
2 Загладин Н.В. История России и мира. XX век. Учеб, для 11 кл. общеобраз. учрежд. – М.: Русское слово, 2002. – C. 390.
3 Зимняя И.А. Педагогическая психология: учебник для студентов высших учебных заведений, обучающихся по педагогическим и психологическим направлениям и специальностя. Изд. 2-е, доп., испр. и перераб. – М.: Университетская книга; Логос, 2008. – 382 с. – C. 98.
4 Mardanov Sh. Pedagog kadrlarni ta’limiy qadriyatlar asosida tayyorlash va malakasini oshirishning pedagogik asoslari: Ped. fan. dok. ... diss. – Toshkent, 2006. – B. 302.
5 Бердиева Г.Ш., Джумаева Н.И. Гуманизация процесса профессионально-педагогической подготовки будущих учителей // Образование и воспитание, 2015. №. 3. – С. 1-2.
6 Рузимуродов О., Бердиева Г. Междисциплинарная связь в повышении эффективности практической компетентности студентов / Общество и инновации, 2021. Т. 2. №. 4/S. – С. 659-665.
7 Shonazarovna B.G. Theoretical basis of forming students’value-based relationships in socio-cultural activity based on axiological approach // Web of Humanities: Journal of Social Science and Humanitarian Research, 2025.
Kutilmoqda