Ushbu maqola inklyuziv ta’limda ilg‘or pedagogik texnologiyalarning o‘rni va ahamiyatini tahlil qiladi. Inklyuziv ta’lim barcha o‘quvchilarga, jumladan, maxsus ehtiyojga ega bolalarga teng ta’lim imkoniyatlarini taqdim etishni maqsad qiladi. Maqolada differensiyalashgan ta’lim, assistiv texnologiyalar, virtual va aralash reallik, onlayn ta’lim platformalari hamda gamifikatsiya kabi ilg‘or texnologiyalar ko‘rib chiqiladi. Ushbu texnologiyalar ta’lim jarayonini qamrab oluvchi, qiziqarli va samarali qilish orqali o‘quvchilarning o‘quv tajribasini yaxshilaydi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, innovatsion pedagogik texnologiyalarni inklyuziv ta’lim jarayonida qo‘llash alohida ta’lim ehtiyojiga ega o‘quvchilarning individual xususiyatlarini hisobga olgan holda moslashish va ularning o‘quv jarayonidagi faol ishtirokini ta’minlashga yordam beradi. Biroq, bu texnologiyalarni muvaffaqiyatli joriy etish uchun o‘qituvchilarni tayyorlash va texnologik infratuzilmani rivojlantirish muhim ahamiyat kasb etadi. Mazkur maqola pedagogik texnologiyalarni inklyuziv ta’limda tatbiq etish bo‘yicha ilmiy asos va amaliy tavsiyalarni taqdim etadi.
Ushbu maqola inklyuziv ta’limda ilg‘or pedagogik texnologiyalarning o‘rni va ahamiyatini tahlil qiladi. Inklyuziv ta’lim barcha o‘quvchilarga, jumladan, maxsus ehtiyojga ega bolalarga teng ta’lim imkoniyatlarini taqdim etishni maqsad qiladi. Maqolada differensiyalashgan ta’lim, assistiv texnologiyalar, virtual va aralash reallik, onlayn ta’lim platformalari hamda gamifikatsiya kabi ilg‘or texnologiyalar ko‘rib chiqiladi. Ushbu texnologiyalar ta’lim jarayonini qamrab oluvchi, qiziqarli va samarali qilish orqali o‘quvchilarning o‘quv tajribasini yaxshilaydi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, innovatsion pedagogik texnologiyalarni inklyuziv ta’lim jarayonida qo‘llash alohida ta’lim ehtiyojiga ega o‘quvchilarning individual xususiyatlarini hisobga olgan holda moslashish va ularning o‘quv jarayonidagi faol ishtirokini ta’minlashga yordam beradi. Biroq, bu texnologiyalarni muvaffaqiyatli joriy etish uchun o‘qituvchilarni tayyorlash va texnologik infratuzilmani rivojlantirish muhim ahamiyat kasb etadi. Mazkur maqola pedagogik texnologiyalarni inklyuziv ta’limda tatbiq etish bo‘yicha ilmiy asos va amaliy tavsiyalarni taqdim etadi.
В данной статье анализируется роль и значение передовых педагогических технологий в инклюзивном образовании. Инклюзивное образование направлено на предоставление равных образовательных возможностей всем учащимся, включая детей с особыми потребностями. В статье рассматриваются передовые технологии, такие как дифференцированное обучение, ассистивные технологии, виртуальная и смешанная реальность, онлайн-платформы обучения и геймификация. Эти технологии улучшают учебный опыт учащихся, делая учебный процесс всеобъемлющим, интересным и эффективным. Результаты исследования показывают, что применение инновационных педагогических технологий в процессе инклюзивного образования способствует адаптации с учетом индивидуальных особенностей учащихся с особыми образовательными потребностями и обеспечению их активного участия в образовательном процессе. Однако для успешного внедрения этих технологий важное значение имеет подготовка учителей и развитие технологической инфраструктуры. В данной статье представлены научная основа и практические рекомендации по внедрению педагогических технологий в инклюзивное образование.
This article analyzes the role and importance of advanced pedagogical technologies in inclusive education. Inclusive education aims to provide equal educational opportunities for all students, including children with special needs. The article examines advanced technologies such as differentiated learning, assisted technologies, virtual and mixed reality, online educational platforms, and gamification. These technologies improve students’ learning experience by making the learning process inclusive, engaging, and effective. The research results show that the application of innovative pedagogical technologies in the process of inclusive education contributes to adaptation and ensuring their active participation in the educational process, taking into account the individual characteristics of students with special educational needs. However, for the successful implementation of these technologies, it is important to train teachers and develop the technological infrastructure. This article provides a scientific basis and practical recommendations for the application of pedagogical technologies in inclusive education.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Ubaydullayeva G.O. | “Amaliy matematika va kompyuter tahlili” kafedrasi tayanch doktoranti | Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Ainscow M. Developing Inclusive Education Systems: The Role of Organisational Cultures and Leadership // International Journal of Inclusive Education, 2005. 9(3). |
2 | McVilly K.R., Shearer K. Assistive Technology and Inclusive Education // Assistive Technology Research Series, 2007. 4(1). – P. 24-45. |
3 | Dede C., Cormier D., Laffey J. The Role of Digital and Virtual Learning Technologies in Learning // Handbook of Research on Educational Communications and Technology. – Springer, 2010. |
4 | Mason R., Rennie F. E-Learning and Social Networking Handbook: Resources for Higher Education. – Routledge, 2008. |
5 | Gee J.P. What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy // Computers in the Schools, 2003. 19(3-4). – P. 15-38. |