Ushbu maqolada o‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda oila, mahalla va jamoatchilikning muhim roli yoritiladi. Oila – insonning birinchi tarbiya maskani bo‘lib, yoshlarni vataniga, xalqiga bo‘lgan muhabbat va sadoqat ruhida tarbiyalashda muhim o‘rin tutadi. Mahalla esa yoshlarni jamiyatga moslashtirish, ularga ijtimoiy qadriyatlarni o‘rgatish hamda jamoaviy mas’uliyatni shakllantirishda asosiy vosita hisoblanadi. Jamoatchilik esa ushbu tarbiya jarayonining yanada kengroq va samarali tizimini yaratish uchun ta’lim muassasalari hamda boshqa ijtimoiy institutlar bilan hamkorlikda faoliyat yuritadi. Maqolada ushbu jarayonlarning o‘zaro bog‘liqligi, bir-birini to‘ldiruvchi xususiyatlari va o‘quvchilarni barkamol shaxs sifatida tarbiyalashdagi o‘rni tahlil qilinadi. Vatanparvarlik tushunchasi nafaqat ilmiy, balki ma’naviy jihatdan ham ko‘rib chiqilib, uning o‘quvchilarning ma’naviy-axloqiy dunyoqarashini shakllantirishdagi asosiy omillardan biri ekanligi ta’kidlanadi.
Ushbu maqolada o‘quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda oila, mahalla va jamoatchilikning muhim roli yoritiladi. Oila – insonning birinchi tarbiya maskani bo‘lib, yoshlarni vataniga, xalqiga bo‘lgan muhabbat va sadoqat ruhida tarbiyalashda muhim o‘rin tutadi. Mahalla esa yoshlarni jamiyatga moslashtirish, ularga ijtimoiy qadriyatlarni o‘rgatish hamda jamoaviy mas’uliyatni shakllantirishda asosiy vosita hisoblanadi. Jamoatchilik esa ushbu tarbiya jarayonining yanada kengroq va samarali tizimini yaratish uchun ta’lim muassasalari hamda boshqa ijtimoiy institutlar bilan hamkorlikda faoliyat yuritadi. Maqolada ushbu jarayonlarning o‘zaro bog‘liqligi, bir-birini to‘ldiruvchi xususiyatlari va o‘quvchilarni barkamol shaxs sifatida tarbiyalashdagi o‘rni tahlil qilinadi. Vatanparvarlik tushunchasi nafaqat ilmiy, balki ma’naviy jihatdan ham ko‘rib chiqilib, uning o‘quvchilarning ma’naviy-axloqiy dunyoqarashini shakllantirishdagi asosiy omillardan biri ekanligi ta’kidlanadi.
В данной статье подчеркивается важная роль семьи, соседства и сообщества в воспитании учащихся в духе патриотизма. Семья является первым местом воспитания человека и играет важную роль в воспитании молодежи в духе любви и преданности своей Родине и народу. Соседство является ключевым инструментом адаптации молодых людей в обществе, обучения их социальным ценностям и воспитания коллективной ответственности. Общественность работает в партнерстве с образовательными учреждениями и другими социальными институтами для создания более комплексной и эффективной системы этого образовательного процесса. В статье анализируются взаимосвязи, взаимодополняющие характеристики этих процессов, их роль в воспитании учащихся как всесторонне развитой личности. Понятие патриотизма рассматривается не только с научной, но и с духовной точки зрения, подчеркивается, что оно является одним из основных факторов формирования духовно-нравственного мировоззрения учащихся.
This article highlights the important role of the family, neighborhood, and community in educating students in the spirit of patriotism. The family is the first place of education for a person and plays an important role in educating young people in the spirit of love and loyalty to their homeland and people. The neighborhood is the main tool for adapting young people to society, teaching them social values, and forming collective responsibility. The community, in turn, works in partnership with educational institutions and other social institutions to create a more comprehensive and effective system of this educational process. The article analyzes the interdependence, complementary features, and role of these processes in educating students as well-rounded individuals. The concept of patriotism is considered not only scientifically, but also spiritually, emphasizing that it is one of the main factors in forming the spiritual and moral worldview of students.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Normo'minova S.B. | “Pedagogika va psixologiya”kafedrasi 1-kurs magistri | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Mirziyoyev Sh.M. O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha harakatlar strategiyasi (2017–2021). – Toshkent: Adolat, 2017. – B. 112. |
2 | Ergashev S., Atoyev A. Yoshlarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda jamiyatning roli. – Toshkent: Ta’lim, 2017. |
3 | Karimov I.A. Barkamol avlod – O‘zbekiston taraqqiyotining poydevori. – Toshkent, 1997. |
4 | Maxmudov S. Yoshlarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalashda oila va mahallaning o‘rni. – Toshkent: Fan va texnologiyalar nashriyoti, 2020. |
5 | Tashpulatov B. Oila va jamoatchilikning tarbiyaviy roli. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy Universiteti, 2018. |