Mazkur maqolada o‘quvchilarda ijodiy qobiliyatlarini tanqidiy fikrlash texnologiyasi vositasida rivojlantirish bugungi murakkab va tez o‘zgaruvchan dunyo juda muhimdir. Yangi ta’lim standartida ko‘rsatilgan. Ularni hayotga tatbiq yetish uchun o‘quv faoliyatimizda yangi texnika va zamonaviy umumta’lim texnologiyalaridan foydalanish zarurati tug‘iladi. O‘quvchilarda har qanday ijodiy fikrlash va muammo yoki vaziyatni ko‘rib chiqish qobiliyati o‘sish va muvaffaqiyat uchun zarurdir. Maqolada o‘quvchilarning ijodiy qobiliyatlarini tanqidiy fikrlash texnologiyasi vositasida rivojlantirish keltirilgan. Ilmiy-ijodiy faoliyatning san’at va pedagogika sohalaridagi o‘zaro aloqasi o‘rganiladi. Asosan, san’at va ta’limning bir-birini to‘ldiruvchi vositalar sifatida qanday birlashishini aniqlashga qaratilgan. Maqolada quyidagi metodlar qo‘llaniladi: analitik usul, komparativ tahlil, empirik tadqiqot, tarixiy-metodologik tahlil, kvalitativ metodlar, teorik tahlil bo‘ladi
Mazkur maqolada o‘quvchilarda ijodiy qobiliyatlarini tanqidiy fikrlash texnologiyasi vositasida rivojlantirish bugungi murakkab va tez o‘zgaruvchan dunyo juda muhimdir. Yangi ta’lim standartida ko‘rsatilgan. Ularni hayotga tatbiq yetish uchun o‘quv faoliyatimizda yangi texnika va zamonaviy umumta’lim texnologiyalaridan foydalanish zarurati tug‘iladi. O‘quvchilarda har qanday ijodiy fikrlash va muammo yoki vaziyatni ko‘rib chiqish qobiliyati o‘sish va muvaffaqiyat uchun zarurdir. Maqolada o‘quvchilarning ijodiy qobiliyatlarini tanqidiy fikrlash texnologiyasi vositasida rivojlantirish keltirilgan. Ilmiy-ijodiy faoliyatning san’at va pedagogika sohalaridagi o‘zaro aloqasi o‘rganiladi. Asosan, san’at va ta’limning bir-birini to‘ldiruvchi vositalar sifatida qanday birlashishini aniqlashga qaratilgan. Maqolada quyidagi metodlar qo‘llaniladi: analitik usul, komparativ tahlil, empirik tadqiqot, tarixiy-metodologik tahlil, kvalitativ metodlar, teorik tahlil bo‘ladi
В данной статье очень важно развивать творческие способности учащихся с помощью технологии критического мышления в современном сложном и быстро меняющемся мире. Это предусмотрено в новом образовательном стандарте. Для их реализации необходимо использовать в нашей образовательной деятельности новые методики и современные общеобразовательные технологии. Способность учащихся мыслить творчески и решать любую проблему или ситуацию имеет важное значение для роста и успеха. В статье описано развитие творческих способностей студентов средствами технологии критического мышления. Исследуется взаимодействие научной и творческой деятельности в сфере искусства и педагогики. Прежде всего, он фокусируется на том, как искусство и образование могут объединиться как взаимодополняющие инструменты. В статье использованы следующие методы: аналитический метод, сравнительный анализ, эмпирическое исследование, историко-методологический анализ, качественные методы, теоретический анализ.
In this article, it is very important to develop the creative abilities of students using critical thinking technology in today’s complex and rapidly changing world. This is provided for in the new educational standard. To implement them, it is necessary to use new methods and modern general educational technologies in our educational activities. Students’ ability to think creatively and solve any problem or situation is essential to growth and success. The article describes the development of students’ creative abilities using the technology of critical thinking. The interaction of scientific and creative activities in the field of art and pedagogy is explored. Above all, it focuses on how art and education can come together as complementary tools. The following methods are used in the article: analytical method, comparative analysis, empirical research, historical and methodological analysis, qualitative methods, theoretical analysis.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Ashurov .R. | “Psixologiya va pedagogika” kafedrasi dotsenti | International School of Finance Technology and Science instituti |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Mirziyoev Sh.M. Hozirgi zamon va yangi O‘zbekiston. – Toshkent: “O‘zbekiston” nashriyoti, 2024. – B. 512. |
2 | Абишев А., Хамидов А.А., Туманова Т.М. Категории мышления и индивидуальное развитие. – Алма-Ата: 1991. – C. 215. |
3 | Ashurov N.R. Malakaviy pedagogika amaliyot. O‘quv qo‘llanma. – Toshkent: 2020. – B. 223. |
4 | Боно Э. Д. Серёзное творческое мышление. – М: Попурри. 2005. |
5 | Musaev. J. O‘quvchilarning mustaqil fiklash salohiyatini rivojlantirish Monografiya. Toshkent: “Sharq” nashriyoti, 2010. – B. 254. |
6 | Ro‘zieva D, Usmaonboeva M, Xoliqova Z. Interfaol metodlar: mohiyati va qo‘llanishi. Metodik qo’llanma – Toshkent: “TDPU” nashriyoti, 2013 – B. 136. |
7 | Панина Т. С., Вавилова Л. Н. Современные способы активизации обучения / Учеб.пособие. Под ред. Т.С.Паниной. – 4-е изд. – М: Изд.тсентр “Академия”, 2008. |