67

Ushbu maqolada neyromotor buzilishlarda korreksion-logopedik ishni tashkil etish mexanizmi bo‘yicha tadqiqotlar sharhi, ushbu toifadagi bolalarga yordam ko‘rsatish usullari, yo‘llari keltirilgan. Shuningdek, maqolada turli yoshdagi bolalarga ota-onalar bilan hamkorlikda logopedik yordam texnikalari taklif qilingan. Neyromotor buzilish larning turli bosqichlaridagi korreksion ish xususiyatlari va har bir bosqich uchun kli- nik va psixolingvistik yondashuvlar tavsiflangan.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 09-09-2025
  • O'qishlar soni 67
  • Nashr sanasi 08-07-2025
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar58-61
Ўзбек

Ushbu maqolada neyromotor buzilishlarda korreksion-logopedik ishni tashkil etish mexanizmi bo‘yicha tadqiqotlar sharhi, ushbu toifadagi bolalarga yordam ko‘rsatish usullari, yo‘llari keltirilgan. Shuningdek, maqolada turli yoshdagi bolalarga ota-onalar bilan hamkorlikda logopedik yordam texnikalari taklif qilingan. Neyromotor buzilish larning turli bosqichlaridagi korreksion ish xususiyatlari va har bir bosqich uchun kli- nik va psixolingvistik yondashuvlar tavsiflangan.

Русский

В данной статье представлен обзор исследований механизма организации коррек ционно-логопедической работы при нейромоторных нарушениях, методы и спосо бы оказания помощи детям данной категории. В статье также предлагаются методы логопедической помощи детям разного возраста в сотрудничестве с родителями. описаны особенности коррекционной работы на разных стадиях нейромоторных нарушений и клинико-психолингвистические подходы для каждого этапа.

English

This article provides an overview of research on the mechanism of organizing cor rectional speech therapy for neuromotor disorders, methods and ways of providing assistance to children in this category. The article also suggests methods of speech therapy for children of different ages in cooperation with their parents. The features of correctional work at different stages of neuromotor disorders and clinical and psycho linguistic approaches for each stage are described.

Havola nomi
1 Aрхипова е.Ф. Логопедическая работа с детьми раннего возраста с церебральным параличом. – Москва: Просвещение, 2019.
2 Левченко и.Ю., Приходько о.Г. Технологии обучения и воспита ния детей с нарушениями опор но-двигательного аппарата. – Мо сква: академия, 2020.
3 Мастюкова е.М., ипполитова М.В. нарушение речи у детей с церебральным параличом. – Мо сква: Владос, 2017.
4 Mei C., Reilly S., Reddihough D., Mensah F., & Morgan A. Speech in children with cerebral pal sy. Developmental Medicine & Child neurology, 2020. № 62(12). р. 1374-1382. // url: https://on linelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ dmcn.14592. / Мурожаат санаси: 20.04.2025.
5 Семенова К.а., Мастюкова е.М., Смуглин М.я. Клиника и реабили тационная терапия детских цере бральных параличей. – Москва: Медицина, 2018.
Kutilmoqda