219

Мазкур маколада диний ва лингвистик тадкикртларнинг узаро муносабатлари натижасида пайдо булган теолингвистика буйича юртимизда олиб борилган
изланишлар хакида атрофлича маълумот берилган. Теолингвистиканинг пайдо булиши, тилшуносликда бир йуналиш сифатида шаклланиши ва ривожланиб
боришидан ташкари, муаллиф юртимизда олиб борилган бундай тадкикотларнинг тарихи узок утмишга бориб такалишига алохида эътибор каратган.

  • Internet havola
  • DOI
  • UzSCI tizimida yaratilgan sana 04-02-2020
  • O'qishlar soni 204
  • Nashr sanasi 09-12-2019
  • Asosiy tilO'zbek
  • Sahifalar11-18
Ўзбек

Мазкур маколада диний ва лингвистик тадкикртларнинг узаро муносабатлари натижасида пайдо булган теолингвистика буйича юртимизда олиб борилган
изланишлар хакида атрофлича маълумот берилган. Теолингвистиканинг пайдо булиши, тилшуносликда бир йуналиш сифатида шаклланиши ва ривожланиб
боришидан ташкари, муаллиф юртимизда олиб борилган бундай тадкикотларнинг тарихи узок утмишга бориб такалишига алохида эътибор каратган.

Русский

В этой статье представлен всесторонний обзор теолингвистики, возникшей в результате взаимодействие религиозных и лингвистических исследований. Помимо появления и развития теолингвистики как направления в языкознании, автор обращает внимание на то, что история таких исследований в нашей стране восходит к далекому прошлому.

English

This article provides a comprehensive overview of theolingustics that emerged from the reciprocal action of religious and linguistic research.In addition to the emergence
and development of theolingustics as a direction in linguistics, the author draws attention to the fact that the history of such research in our country goes back to the distant past.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Mavlonov O.A.
Havola nomi
1 1. Омонтурдиев Ж., Омонтурдиев А. Маърифий-ирфоний истилохдар изохди лугатида.; - Тошкент: Mumtoz so'z. 2014. - 252 б.
2 2. Рахимжонов Д, Кадиров А, Собиров Д, Мавлонов О, Жураев Х. Инглизча- узбекча диний-ижтимоий истилохдар лугати. Тошкент: "Movarounnahr", 2011. - 160 б.
3 3. Умархужаев М.Э. Диний атамалар ва иборалар. Оммабоп кцскача изохди лугат. Тошкент: уафур уулом номидаги нашриёт-матбаа ижодий уйи. 2016. - 220 б.
4 4. Гадомский А. К. О лакунах в системе лингвистической науки: проблема взаимодействия языка и религии / / Культура народов Причерноморья. - №49. - Т. 1. - 2004. - С. 164 - 167.
5 5. Гадомский А. К. Религиозный язык - теолингвистика - языкознание.//Ученые записки Таврического национального университета - Филология. Том 20 (59) № 1 - Симферополь: ТНУ, 2007. - с.287 -292.
6 6. Гдомский А. К. Семантико-прагматические проблемы теолингвистики// Науковий вюник Луганського нащонального педагопчного ушверситету. -№12 (80). - 2004. - С. 33 - 38.
7 7. Галиева М. Р. Теолингвистика: истоки, направления, перспективы. - Ташкент: VneshlnvestProm, 2018. - 260 с.
8 8. Постовалова В.И. Теолингвистика в современном гуманитарном познании: истоки, основные идеи и направления. Научно-педагогический журнал Восточной Сибири Magister Dixit. 2012. №4. 56-103.
9 9. Ярцева В. Н. Языкознание. Большой энциклопедический словарь. - М.: Большая Российская энциклопедия, 1998.
10 10. Crystal D. The Cambridge Encyclopedia of Language. - Cambridge Univ. Pr., 1995.
11 11. van Noppen J.-P. (red.), Theolinguistics (= Studiereeks Tijdschnft VUB, Nieuwe Serie Nr.8). VUB, Brussel 1981, s. 1.
Kutilmoqda