Маколада адабиётшуносликнинг муким категорияларидан бири эстетик идеал икки роман какрамони мисолида такдил кнлинади. Йигирманчи аср америка
адабиётининг ёркнн романнависларидан Синклер Льюис "Эроусмит"(1925 й.) романида илк марта фан оламини бадиийлаштиришга эритттди. Романнинг бош
какрамони Мартин Эросмит муаллифнинг том маънодаги зиёли инсон какидаги эстетик идеалининг инъикосидир. Пиримкул £одировнинг "Уч илдиз" (1958й.)
асари замонавий узбек насрчилигида талабалар каётига багишланган илк роман кисобланади. П. £одиров романнинг бош какрамони Маккам ва унинг устозлари
образлари оркали зиёли инсоннинг маънавий киёфаси какидаги тасаввурларини акс эттиради. Мартин ва Маккам образлари киёсланар экан, муаллифларнинг
интеллектуал какрамон яратиш макорати, новаторлиги, эстетик идеални тасвирлашда куллаган ухтттаттт приёмлари таклил этнлади.
Маколада адабиётшуносликнинг муким категорияларидан бири эстетик идеал икки роман какрамони мисолида такдил кнлинади. Йигирманчи аср америка
адабиётининг ёркнн романнависларидан Синклер Льюис "Эроусмит"(1925 й.) романида илк марта фан оламини бадиийлаштиришга эритттди. Романнинг бош
какрамони Мартин Эросмит муаллифнинг том маънодаги зиёли инсон какидаги эстетик идеалининг инъикосидир. Пиримкул £одировнинг "Уч илдиз" (1958й.)
асари замонавий узбек насрчилигида талабалар каётига багишланган илк роман кисобланади. П. £одиров романнинг бош какрамони Маккам ва унинг устозлари
образлари оркали зиёли инсоннинг маънавий киёфаси какидаги тасаввурларини акс эттиради. Мартин ва Маккам образлари киёсланар экан, муаллифларнинг
интеллектуал какрамон яратиш макорати, новаторлиги, эстетик идеални тасвирлашда куллаган ухтттаттт приёмлари таклил этнлади.
Статья посвящена анализу одного из актуальных вопросов литературы эстетического идеала на примерах героях двух романов. Известный писатель
двадцатого века Синклер Льюис первым в американской литературе описал мир науки в своем романе "Эроусмит". Герой романа Мартин отражает авторские
эстетические идеалы об истинно интеллектуальном человеке. "Три корня" Пиримкула Кадирова считается первым романом, описывающим студенческую жизнь в узбекской прозе. Махкам, главный герой романа, и его наставники отражают идеалы П. Кадырова о современных интеллектуальных людях. В сравнении Мартина и Махкама анализируются искусство со зд ани я персонажей, художественная оригинальность авторов и аналогичные приемы.
The article is dedicated to the analysis of one of the essential issues of literature - aesthetic ideal on examples of the two novel protagonists. The twentieth century prominent
novelist Sinclair Lewis was the first in American literature to describe the world of science in his novel "Arrowsmith". The hero of the novel Martin reflects the author's
aesthetic ideals about a truly intellectual man. Pirimkul Kodirov's "Three roots" is considered to be the first novel describing students' life in Uzbek prose. Mahkam, the main hero of
the novel, and his mentors mirror P. Kodirov's ideals about contemporary intellectual men. In the comparison of Martin and Mahkam, the art of character creation, the
authors' literary originality and similar techniques are analyzed.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | AKHMEDOVA A.K. | Катта илмий ходим | Узбекистон Давлат Жакон тиллари Университета |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1.Умаров, Э. Эстетика (Нафосатшунослик).-Т.: Узбекистон, 1995.-246 б. |
2 | 2. Худойбердиев Э., Адабиётшуносликка кнриш.- Т.: "Шарк", 2008.- 368 б. |
3 | 3. Ёкубов И., Миллий уйгониш даври узбек насри.- Т.: "Фан ва технология", 2012. - 124 б. |
4 | 4. £одиров П. Уч илдиз.- Т.: "Узадабийнашр", 1958.- 456 б. |
5 | 5. Льюис С. Эросмит: Роман/ Пер. с англ. Н. Вольпин. М.: Правда, 1990. -480 с. |
6 | 6. Х. Болтабоев, А. Расулов. Мехрга йугрнлган ижод: Пиримкул £одиров ижоди адиблар ва мунаккндлар талкнннда.-- Т.: А. Навоий номидаги Узбекистон Миллий кутубхонаси нашриёти, 2008.-1 92 бет. |
7 | 7. Уэллек Р., Уоррен О. Теория литературы.-М.: Прогресс, 1978.- 328 с. |
8 | 8. Юлдашев М. Бадиий матннинг лингвопоэтик тадкнки. Филол. фан. д-риШдис.- Тошкент, 2008. |